سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سایه بی مهری بر سر خانه «حسام لشگر»/قوه قضائیه حکم تخریب می دهد؟

اما و اگرهای تخریب خانه حسام لشگر این روزها قوت گرفته و شنیده ها حکایت از آن دارد که مالک با حکم دادگاه اصرار بر این امر دارد.

به گزارش خبرنگارحوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ «حسام لشگر» نام خانه تاریخی است که در بخش جنوبی بازار تهران واقع شده است.

این خانه تاریخی در دو بخش غربی و شرقی ساخته شده بود البته بخش غربی آن که در مالکیت«صنعتگر»بوده پیش از این یعنی در خرداد ماه سال1393تخریب شد اما بخش شرقی آن که در مالکیت«کمیجانی»است همچنان برقرار است که گویا صاحب آن قصد تخریبش را دارد.

بنابراین گزارش، خانه تاریخی «حسام لشگر» در 25 آبان ماه سال 84 ثبت ملی شده بود اما هم اکنون از ثبت ملی خارج شده است و به نظر می رسد که اداره میراث فرهنگی استان تهران برای ثبت مجدد آن در فهرست آثار ملی کشور علاوه بر انجام اقدامات حقوقی باید اسناد جدیدی مبنی بر قابلیت این بنا برای ثبت ملی را ارائه بدهد.

در روزهای اخیر خبری مبنی بر اینکه مالکان خانه «حسام لشگر» دستور تخریب آن را گرفته اند در صدر اخبار برخی از خبرگزاری ها قرار گرفته است و ما نیز به همین بهانه به سراغ سپیده سیروس نیا،معاون میراث فرهنگی اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان تهران رفتیم تا وضعیت خانه تاریخی «حسام لشگر» را از او جویا شویم و بپرسیم اداره میراث فرهنگی استان تهران چه تدبیری در خصوص اوضاع و احوال فعلی این خانه تاریخی اندیشیده است.

سیروس نیا در خصوص وضعیت فعلی خانه تاریخی «حسام لشگر» به خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛گفت:ما طبق رای دادنامه ای که برایمان ارسال کردند مکاتباتی را با شهرداری انجام دادیم و به آنها گفتیم بنای مذکور ارزشمند است و علی رغم اینکه از ثبت خارج شده است با توجه به ارزشهای معماری آن و همچنین قرارگیری در عرصه ثبتی بازار تهران حفظ بنای آن الزامی است و هر نوع تخریب و نوسازی غیر مجازاست البته آنچنان که شنیدم گویا مجددا مالک در خصوص دریافت مجوز تخریب و نوسازی رأی دادگاهی را برای شهرداری برده است.

انتهای پیام/

خانه «حسام لشگر» تخریب می شود؟

برچسب ها: میراث فرهنگی ، موزه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۱۳ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
نگهداری اماکن و ساختمانهای تاریخی نیاز به سرمایه دارد لام