سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در آستانه میلاد امام زمان (عج)؛

حال و هوای نیمه شعبان در مسجد جمکران

همزمان با فرارسیدن میلاد امام زمان (عج)، شما می‌توانید گزارشی تصویری از حال و هوای زائران مسجد جمکران را در اینجا مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛هرساله با فرارسیدن اعیاد شعبانیه و میلاد با سعادت حضرت مهدی (عج)، امامزادگان، بقاع متبرکه و جای جای کشور عزیزمان را برای مولود آخرین منجی بشیریت آذین می بندیم و این روز را در کنار هموطنان شیعه و سنی جشن می گیریم و با دادن شیرینی و شربت و ... این شب عزیز را به یکدیگر و ویژه به ساحت مقدس ائمه اطهار و نرجس خاتون مادر حضرت مهدی (عج) تبریک می گوییم.

در بین کشورهای ایران، مسجد جمکران در همسایگی حرم مطهر حضرت معصومه (س) هرساله با برنامه ریزی ویژه این شب و روز عزیز را جشن می گیرد و مردم خودشان را از هر نقطه ایران به این مسجد مقدس، مزین به نام امام زمان (عج) می رسانند.

مسجد جمکران در مسیر دسترسی شهر قم به کاشان واقع شده است، آنگونه که در روایت آمده به نقل از عالم معاصر محدث نوری به فردی نام شیخ حسن بن مثله جمکرانی است که در عالم بیداری با امام زمان (عج) دیدار کرده است و این امام بزرگوار دستور ساخت مسجد را به او داده است.

از این روی پس از ساخت مسجد جمکران، تعیبرهای مختلفی از زائران این مسجد درباب خواب های دیده شده و یا اتفاقاتی این چنینی شنیده شده است، و بسیاری از شیعیان و عاشقان این حضرت ولیعصر (عج) معتقد هستند که شب های چهارشنبه از روز های هفته و شب نیمه شعبان به این مسجد بروند و اعمال مخصوص آن را به جاآورند. اعمالی مثل خواندن دو رکعت نماز تحیت مسجد و دو رکعت نماز امام زمان (عج) است که شیوه اقامه آن در کتاب مفاتیح الجنان گردآوری شده است.

در بین روزهایی که باید همه آن متعلق به ساحت مقدس امام زمان (عج) باشد، عاشقان این حضرت (عج) هرساله با ابراز تبریک و خرسندی به مادر ایشان حضرت نرجس خاتون (س) به مسجد جمکران مشرف می شوند و آن شب را تا به صبح احیاء گرفته و به عبادت، جشن و سرور می پردازند.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.