سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون هماهنگ کننده فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران:

حاشيه نشينی با ارتكاب جرم رابطه ای ناگسستنی دارد

سرهنگ داود عبدالمالکی گفت: استفاده از نظرات کارشناسان حوزه اجتماعی و انتظامی در امر مدیریت شهری و مقابله با پدیده حاشيه نشينی جزء مسائل مهم به شمار می رود.

به گزارش  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛  به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ داود عبدالمالکی گفت: حاشیه نشینی و اسکان غیر رسمی از جمله پدیده هایی است که به دنبال تحولات ساختاری و بروز مسائل و مشکلات اقتصادی اجتماعی در بیشتر کشورهای جهان پدیدار شده و این امر از دهه 50 به بعد در ایران اسلامی با شدت نسبتا زیادی روند گسترش خود را طی کرده و بعد از انقلاب به عنوان یکی از معضلات اساسی شهر های ایران مطرح می شود.

معاون هماهنگ کننده فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران افزود: از آنجایی که حاشیه‌نشینی و سکونت‌های غیررسمی با تجمعی از اقشار کم درآمد و غالبا با مشاغل غیر‌رسمی و شیوه ای از شهر نشینی ناپایدار همراه بوده، زمینه ساز بسیاری از آسیب های اجتماعی به شمار رفته و می تواند یکی از عوامل اصلی بروز انواع بزهکاری ها از جمله اعتیاد و سرقت شود.

سرهنگ عبدالمالکی تصریح کرد: غرب استان تهران شامل شهرستان های شهریار، اسلامشهر، قدس، ملارد، رباط کریم و بهارستان به دلیل سرعت تحولات اقتصادی خود در دهه 60 و 70 عرصه حضور گروه های کثیری از جمعیت بومی و غیر‌بومی شد که به دنبال بهره گیری از فرصت های اقتصادی راهی این شهرها شده و طیف گسترده‎ای از سکونتگاه های غیررسمی و نابسامان در همه شهرستان های غرب استان تهران پدیدار شده است.

وی ادامه داد: امروزه گسترش بی رویه حاشیه نشینی یكی از مشكلات عمده و اساسی در امر مدیریت شهری است كه نمی توان نسبت به آن بی تفاوت بود. افرادی كه در حاشیه كلانشهرها سكونت دارند در بیشتر موارد با ورود به شهر با معضلاتی مانند بیكاری، مشكلات اجتماعی، فرهنگی و ... روبه رو شده و از سوی دیگر، حاشیه نشینی معضلی است كه چاره جویی برای حل و تعدیل جدی و فوری آن باید در دستور كار مدیران و كارشناسان شهری قرار گیرد، زیرا مشكلاتی از این گونه، متن شهر را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

سرهنگ عبدالمالکی با اشاره به اینکه حاشیه نشینی با بزهكاری و ارتكاب جرم رابطه ای نزدیك و ناگسستنی دارد، گفت: حاشیه كلانشهرها اغلب مكان هایی مستعد برای بروز و ظهور انواع بزه و جرایم به شمار می روند ؛ رشد قاچاق مواد مخدر و گسترش شبكه ها و باندهای توزیع این گونه مواد كه از جمله جرایم مشهود به شمار می رود. ضرورت دارد مسئولان شهری در امر مدیریت همگام با سازمان نیروی انتظامی و با بهره برداری از نظریات کارشناسان حوزه اجتماعی و انتظامی در این مسیر گام مهمی بردارند.

انتهای پیام/

 

ارتباط حاشيه نشينی با بزهکاری

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.