سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید بر حضور موثر جوانان در عرصه‌های مختلف جامعه

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر حضور موثر جوانان در عرصه‌های مختلف جامعه تاکید کرد .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی در دیدارنمایندگان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه تبریز و تعدادی ازاساتید این دانشگاه گفت:حضور موثر، پر رنگ و کارآمد جوانان ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف صنعتی، تولیدی، انرژی هسته‌ای، المپیاد‌های علمی و ورزشی نتیجه اعتماد به این قشر است که توسعه، پیشرفت و بالندگی جامعه را به دنبال داشته است.

امام جمعه تبریز گفت:: دوران جوانی بهترین فرصت برای تکامل معنوی و شخصیتی دانشجویان است و اعتماد به قشر جوان که روحیه مطالبه گر انقلابی دارند، ایران اسلامی را در مسیر رشد و توسعه قرار میدهد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با بیان اینکه مطالبه گری انقلابی باید برمبنای اصول نظام اسلامی باشد گفت:: ذهن خلاق، انرژی مضاعف و انگیزه فزاینده، از برکات جوانگرایی در دهه اول انقلاب اسلامی بود که بواسطه آن ایران اسلامی از کوران جنگ تحمیلی و فتنه‌های داخلی و خارجی عبور کرد و امروز پرچم مقتدر و پیشرفته آن در همه عرصه‌ها در احتزار است.

امام جمعه تبریز افزود: حضور موثر، پر رنگ و کارآمد جوانان ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف صنعتی، تولیدی، انرژی هسته‌ای، المپیاد‌های علمی و ورزشی نتیجه اعتماد به این قشر است که توسعه، پیشرفت و بالندگی جامعه را به دنبال داشته است.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با بیان اینکه جوانان انقلابی و حزب اللهی در جبهه‌های اعتقادی و فرهنگی، آتش به اختیار عمل میکنند تصریح کرد: دشمن مترصد فرصت برای نفوذ و اثرگذاری در باور‌های جوانان است که مراکز علمی و آموزشی بعنوان محل تعلیم و تعلم میتواند برای تقابل با جنگ نرم دشمن با بهره گیری از توان و دانش خود جوانان و تقویت بنیه‌های دینی و اعتقادی آن‌ها اقدامات موثر انجام دهد.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی تصریح کرد: دشمن با اختلاف افکنی بین مذاهب و برادران شیعه و سنی و همچنین موضوع قومیت‌ها میخواهد کشور ما را مورد هجمه قرار دهد، اما در طول تاریخ انقلاب هیچگاه موفق نبوده است.

امام جمعه تبریز بصیرت افزایی و خودباوری را دو موضوع مهم برای تقابل با دشمنان نظام دانست و اظهارداشت:تمسک به فرهنگ عاشورا، آشنایی با آموزه‌های بعثت حضرت محمد (ص) و ترویج فرهنگ مهدویت با برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های معرفتی به نسل جوان بصیرت میدهد تا در روز‌های بحران بهتر تصمیم گیری کند.

وی افزود: خودباوری و اتکا به توانمندی‌ها هم موضوعی است که در طول ۴ دهه گذشته ما را بعنوان کشوری با نشاط، سربلند و مقتدر در عرصه‌های مختلف معرفی کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به تشکل‌های دانشجویی گفت: تکثر دیدگاه‌ها نباید خللی در تعامل و دوستی‌ها ایجاد کند چرا که جوانان مومن و انقلابی باید با اتحاد فکری و انسجام عملی جریان ساز باشند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر ارتباط نزدیک و چهره به چهره روحانیون و اساتید با دانشجویان گفت: حضوردر خوابگاه‌های دانشجویی و تلاش برای ارتقا سطح علمی دانشجویان، بصیرت افزایی و امید آفرینی در بین آن‌ها موضوعی ضروری و بسیار مهم است.

وی خاطر نشان کرد: در عین حالی که نباید خوابگاه‌های دانشجویی امنیتی شود، اما باید برای سالم سازی آن‌ها تلاش‌های روز افزون صورت گیرد.

نماینده، ولی فقیه درآذربایجان شرقی از مسئولان دانشگاه‌ها خواست: مسائل فرهنگی، جهت دادن به تحقیق و پژوهش دانشگاهی و حرکت در مسیر جبهه‌های اقتصادی نظام اسلامی و راهبرد‌های مشخص شده از سوی مقام معظم رهبری را اولویت برنامه‌های مراکز آموزشی و دانشجویان برای اعتلای نام ایران اسلامی قرار دهند.

در ابتدای این دیدار ۹ نفر از اعضای تشکل‌های دانشجویی به بیان نکته نظرات خود پیرامون مسائل روز کشور و موضوعات سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی پرداختند.

دکتر پورمحمدی رئیس دانشگاه تبریز و حجت السلام انوری مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه تبریز از فعالیت‌های این دانشگاه گزارشی ارائه دادند. 

 

انتهای پیام/ش

دیدارنمایندگان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه تبریز با نماینده ولی فقیه

برچسب ها: جوانان ، دفاع مقدس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.