سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار کردستان؛

کمک 120 میلیارد تومانی دولت به شهرداری‌های کردستان

استاندار کردستان گفت: سال گذشته 120 میلیارد تومان از محل ارزش افزوده دولت به شهرداری‌های استان کمک شده است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛بهمن مرادنیا استاندار کردستان در همایش روز ملی شوراهای اسلامی استان کردستان در سنندج، ضمن گرامیداشت روز شورا به تمام فعالین این حوزه، گفت: بخشی از مسائل که مطرح شد به خود شوراها بر می‌گردد و باید در کنار هم و با همفکری این مشکلات را حل کنند.

وی افزود: شوراها به حاشیه می‌روند و بیشتر سیاسی کاری می‌کننددر صورتی که باید شورا از مسائل حاشیه بپرهیز و به مشکلات رسیدگی و مسائل را مدیریت کنند.

وی ادامه داد: مشکلات در همه جای کشور وجود دارد و خاص استان کردستان نیست اما مشکلات در استان‌های مختلف فرق می‌کند و باید با همدلی و تعامل بستر رفع آن را فراهم سازیم.

مرادنیا خاطرنشان کرد: سال گذشته 120 میلیارد تومان از محل ارزش افزوده دولت به شهرداری‌های استان کمک شده است.

استاندار کردستان آسیب‌شناسی در این زمینه را مورد تاکید قرار داد و گفت: این حمایت‌ها نباید صرف حقوق و مزایای شهرداری‌ها شود، چرا که شهرداری‌ها باید توان تامین حقوق و مزایای پرسنل خود را داشته باشند.

مرادنیا در مورد مطالبات شهرداری‌ها از دستگاه‌های دولتی نیز افزود:دستگاه های دولتی بر این باور هستند که برآوردها برآوردهای چند برابری است وقتی شفاف نباشیم نتیجه نمی‌گیریم.

استاندار کردستان با بیان اینکه برخی از گزارشات که برای ما ارسال شده اختلافات بین شوراها است، گفت: این اختلاف شوراها را از مسیر اصلی خدمت دور می‌کند.

مرادنیا با تاکید بر اینکه عنوان این مطلب که کسی شوراها را باور ندارد را قبول نداریم، گفت: دولت برای برگزاری انتخابات شوراها هزینه می‌کند و اینکه شورا باوری وجود ندارد را قبول نداریم.

وی اضافه کرد: وجود 160 هزار شورا ظرفیتی است که در اختیار دولت و مردم است و باید از این پتانسیل به نحو احسن برای رفع مشکلات بهره‌گیری شود.

استاندار کردستان گفت: عقب ماندگی‌های زیادی در حوزه زیرساخت راه‌ها و آب و غیره داریم که باید رفع شود، پروژه‌های خوبی در این راستا در حال اجرا است.

مرادنیا خاطرنشان کرد: مشکل آب آشامیدنی همه شهرها و روستاهای ما که اکثر در شرق استان است ظرف یکی دو سال آینده حل می‌شود.

وی در مورد مشکل مرز و بسته شدن مرزها هم گفت: از یک طرف از مسائل و مشکلات کشور به ویژه بحث بیکاری و بسته شدن واحدهای تولیدی می‌نالیم و از سوی دیگر می‌گوییم همه چیز را باید باز کنید که این دو با هم نمی‌خواند.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه در طول 20 روز گذشته بیش از 10 جلسه در وزارت کشور و در سازمان‌های مختلف برای پیگری موضوع مرز داشته‌ایم، گفت: گفتیم یک امتیازاتی به استان ما بدهند، می‌گویند اگر به کردستان امتیازی در این زمینه داده شود سایر استان‌ها هم می‌خواهند که در این صورت با یک بحران در کشور مواجه خواهیم شد.

مرادنیا اذعان کرد:  امروز واحدهای تولیدی از یک سو و معیشت مردم در شهرهای مرزی از سوی دیگر با بحران مواجه است که باید به صورت کاملا برنامه‌ریزی شده در راستای رفع این مشکلات اقدام شود.

وی با اشاره به آمار بالای ورود کالا از طریق مرز به کشور و آسیب‌های که به پیکر تولید وارد می‌شود، گفت: ظرف چند روزی که مرز سیران بند بانه باز شد بیش از 460 کامیون جنس وارد کشور شده است که ورود این کالاها قطعا به چرخه تولید و اقتصاد ضربه وارد می‌کند.

مرادنیا با بیان اینکه مرزها بسته نیست، گفت: شرایط جدید حاکم بر مرز از دیدگاه تجار به نفعشان نیست آنها می‌گویند نمی‌خواهیم حقوق گمرکی بدهیم وگرنه مرز سیران بند و خانم شیخان هر دو باز است.

وی خاطرنشان کرد: ولی با تمام این مسائل با توجه به اینکه بخشی از معیشت مردم مناطق مرزی به مرز وابسته است، باید به نحوی عمل شود که معیشت مردم به خطر نیفتد.

استاندار کردستان گفت: تصمیم گرفته شده یک سری از محدودیت هایی که وجود دارد به صورت مقطعی برداشته شود و کمکی که می‌شود برای مرزنشینان باشد و تخفیفات خوبی برای مرزنشینان در نظر گرفته شده است.

مرادنیا با بیان اینکه به جای تجمع تجار به مسوولان دولت در استان اعتماد کنند ما زبان شما هستیم، افزود: متاسفانه این اعتماد را به ما نکردند و از آنها گلمند هستند.

وی گفت: وقتی دولت تن به این موضوع داده و می داند مشکل اشتغال وجود دارد با برخی اقدامات چهره استان را دوباره امنیتی نکنیم و منتظر اجرای تصمیمات دولت باشیم.

انتهای پیام/ د م

رفع مشکل آب آشامیدن شهرها و روستاهای کردستان

برچسب ها: استانداری ، اشتغال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.