سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل زندان‌های کردستان:

اعطای بیش از هشت هزار گواهینامه مهارت به زندانیان استان کردستان

مدیرکل زندان‌های کردستان گفت: در راستای گسترش اشتغال در جامعه سال گذشته بیش از هشت هزار گواهینامه مهارت به زندانیان استان اعطا شد

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،اسحاق ابراهیمی، مدیرکل زندان‌های کردستان با اشاره به اهمیت اشتغال و پیروی از منویات مقام معظم رهبری گفت: کمک به اشتغال مددجویان پس از آزادی از زندان، یکی از اقدامات مهم اصلاحی و تربیتی در زندان‌های استان است.
 
وی حرکت در مسیر منویات مقام عظمای ولایت و توسعه کارآفرینی را از اولویت‌های اداره کل زندان‌های استان برشمرد و عنوان کرد: در همین راستا بیش از ۵۴ رشته فنی و حرفه ای، کشاورزی و صنایع دستی به مددجویان زندان‌های استان مهارت آموزی می‌شود.
 
مدیرکل زندان‌های کردستان از اعطای بیش از هشت هزار گواهینامه مهارت به زندانیان استان خبر داد و افزود: این مهم نشان دهنده عظم جدی مراکز اصلاحی و تربیتی استان در راستای گسترش اشتغال در جامعه است.
 
ابراهیمی ادامه داد: خوشبختانه در سال گذشته و با همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله اداره کل آموزش فنی و حرفه ای، جهاد دانشگاهی، صنایع دستی و گردشگری و ...، بیش از ۷۰۰ هزار نفر ساعت آموزش در رشته‌های مختلف مهارتی برای مددجویان زندان‌های کردستان ارائه شد و در پایان پس از برگزاری آزمون تعداد هشت هزار و ۶۸ گواهینامه نیز برای شرکت کنندگان صادر شد.
 
وی یکی از مهمترین مراحل حمایت از زندانیان حمایت از آنان پس از آزادی از زندان عنوان کرد و افزود: در این راستا وام خوداشتغالی از سوی مرکز امور اجتماعی و مراقبت بعد از خروج زندان‌های استان به آن دسته از زندانیان آزاد شده که در مدت زمان تحمل حبس با شرکت در کلاس‌های مختلف فنی و حرفه ای، کشاورزی، صنایع دستی و ... دارای مهارت شده اند، اعطا شد.
 
ابراهیمی همچنین گفت: کمیته اشتغال زندان‌های استان در سال ۹۶ ضمن برگزاری ۱۵ جلسه و بررسی پرونده‌های افراد واجد الشرایط و متقاضی وام، با همکاری صندوق کارآفرینی امید و همچنین بانک قرض الحسنه مهر ایران جمعا مبلغی بیش از ۲۱ میلیارد ریال وام قرض الحسنه را به مددجویان دارای مهارت و آزاد شده در راستای کمک به اشتغال آنان اعطا کرد.

انتهای پیام/م

اعطای ۲۱ میلیارد ریال وام قرض الحسنه به زندانیان استان کردستان

برچسب ها: اشتغال ، کشاورزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.