سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بسته‌های صنایع پایین دستی پتروشیمی در بوشهر تدوین شود

استاندار بوشهر گفت: با توجه به وجود مواد اولیه و خام مورد نیاز پتروشیمی در این استان بسته‌های ایجاد صنایع پایین دستی در این عرصه تدوین شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر ، عبدالکریم گراوند در نشست با مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی افزود: توسعه صنایع پایین دستی نقشی مهم در تولید، اشتغال و اقتصاد کشور ایفا می‌کند.

وی بیان کرد: اینکه لقب پایتخت انرژی کشور به استان بوشهر داده شده متناسب است، زیرا بیش از ۶۱ درصد گاز کشور در این استان تولید و به سایر نقاط کشور منتقل می‌شود.

گراوند گفت: مجتمع گاز پارس جنوبی نه تنها در اقتصاد و صنعت دارای جایگاه مهمی است بلکه در امنیت و اشتغال نیز اثرگذار است و تاخیر در انتقال گاز تبعاتی به بار می‌آورد.

استاندار بوشهر افزود: این استان با سهم ۳.۸۸ درصدی به عنوان ششمین استان اثرگذار در اقتصاد کشور معرفی شده است.

گراوند با تاکید بر تغییر رویکرد به اشتغال در عرصه صنایع پارس جنوبی گفت: توجه به کارآفرینی در عرصه اشتغال با رویکرد توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی باید مورد تاکید و توجه قرار گیرد.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به نقش پالایشگاه‌های این منطقه تولیدی صنعتی در تامین گاز کشور گفت: طرح توسعه فاز‌های پارس جنوبی در دولت دوازدهم به پایان می‌رسد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، هادی هاشم‌زاده فرهنگ افزود: پارس جنوبی بزرگترین مجموعه تولیدی و صنعتی کشور جایگاه با اهمیتی در تامین مایحتاج گاز کشور دارد.

وی بیان کرد: روزانه ۵۰۰ میلیون متر مکعب گاز و ۶۰۰ میلیون بشکه میعانات گازی خوراک برخی صنایع پایین دستی از فاز‌های پالایشگاهی پارس جنوبی تولید و به نقاط مختلف کشور منتقل می‌شود.

هاشم‌زاده فرهنگ، پارس جنوبی را سرمایه مهم ملی دانست و اضافه کرد: برای اجرای هر فاز پارس جنوبی بیش از ۴۰ هزار نفر اشتغال ایجاد می‌شود و در زمان بهره‌برداری و تحویل آن اشتغال هر فاز پارس جنوبی به کمتر از یک هزار نفر کاهش می‌یابد که این مهم یک چالش در عرصه اشتغال در این منطقه به شمار می‌رود.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: رویکرد مسئولان این مجتمع در اشتغال نیرو‌های مورد نیاز، بومی استان بوشهر و منطقه عسلویه و کنگان است.

هاشم‌زاده فرهنگ با تاکید بر توسعه فرهنگ کارآفرینی برای ایجاد اشتغال در منطقه پارس جنوبی افزود: نیاز اشتغال در پالایشگاه‌های پارس جنوبی محدود است، ولی برای ایجاد اشتغال در توسعه صنایع پایین دستی نیاز است فرهنگ کارآفرینی با استفاده از ظرفیت‌های منطقه ترویج شود.

انتهای پیام/م

بسته های ایجاد صنایع پایین دستی تدوین شود

برچسب ها: صنعت ، گاز ، اشتغال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.