سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس پلیس فتا استان بوشهر مطرح کرد:

ارتقاء دانش در فضای مجازی یعنی واکسیناسیون در برابر تهدیدات سایبری

گشت‌وگذار در اینترنت درست همانند گشت‌وگذار در وسط یک اقیانوس عمیق است، جایی که ممکن است خیلی از مشکلاتی را همراه خودش داشته باشد.

به گزارش  حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ این کارشناس سایبری با حضور در جمع دانش‌آموزان دبیرستان‌دخترانه پروین‌اعتصامی مهم‌ترین گام کاربران در فضای مجازی را بالابردن سطح‌ آگاهی افراد نام برد و از دانش‌آموزان خواست در این مسیر پر از تلاطم حتماً با آگاهی و دانش لازم سیر کنند.

وی افزود: سودجویان و شیادان‌مجازی با آی‌دی‌های مختلف و با عبارت‌ها و عناوینی عاشقانه و محبت‌آمیز و با کلماتی سرشار از مهربانی و جلب‌نظر جوانان خصوصاً دختران وارد زندگی خصوصی آنان می‌شوند به همین دلیل، کاربران باید دقت کنند که اسرارخانوادگی خود را به‌هیچ‌عنوان و با هیچ فردی در فضای‌سایبری مطرح نکنند.

کارشناس پلیس فتا استان بوشهر در ادامه یکی دیگر از گام‌های ایمن‌ماندن در فضای‌مجازی را عدم انتشار اطلاعات‌شخصی و خصوصی خواند و تصریح کرد: نوجوانان باید نسبت به عدم انتشار اطلاعات و تصاویر و فیلم‌های شخصی خود و خانواده حساسیت داشته باشند و به‌هیچ‌عنوان محل زندگی، آدرس منزل و محل کار پدر و مادر و مدرسه و دانشگاه و شماره تلفن و... نباید در فضای‌مجازی منتشر کنند.

وی با اشاره به سایت‌های ساختگی خاطرنشان شد: این سایت‌ها ممکن است بسیار شبیه به سایت‌های معتبر طراحی‌شده باشند اما صفحه ممکن است حاوی کلمات اشتباه، گرامر غلط و تغییراتی جزئی در آدرس سایت داده‌شده باشد، بنابراین اگر یک سایت از شما اطلاعات شخصی‌تان را خواست، به‌دقت URL آن سایت را چک کنید و از صحت آن اطمینان حاصل کنید.

کارشناس پلیس فتا استان بوشهر در پایان از دانش‌آموزان خواست: در صورت مشاهده با مورد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس‌فتا بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند و در مسیر برقراری امنیت در فضای‌مجازی همگام و همراه پلیس باشند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.