سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی؛

تعرض جریان‌های سازمان‌یافته به اراضی موقوفه / «دفاع از حقوق موقوفات» وظیفه تمام مسئولان و مدیران دولتی

امیرخجسته دفاع از حقوق موقوفات را از وظایف تمام مدیران و مسئولان نهادهای دولتی دانست و گفت: جریان‌هایی در کشور به‌صورت سازمان‌یافته قصد تعرض به اراضی موقوفه را دارند.

به گزارشحوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛نشست کارگروه حقوقی و ثبتی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان همدان با حضور امیرخجسته؛ نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، معاونین اداره ثبت اسناد و املاک استان و رئیس اداره ثبتی و دیگر مسئولان استانی برگزار شد.

در این نشست نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس توجه به دفاع از حقوق موقوفات را مهم دانست و اظهار کرد: دفاع از حقوق موقوفات از وظایف تمام مدیران و مسئولان نهادهای دولتی است.

خجسته با بیان اینکه مبارزه با هرگونه تعرض به حقوق مسلم اراضی موقوفه در دستور کار تمام دستگاه‌ها و نهادهای نظارتی کشور است، تصریح کرد: نمایندگان مجلس حامی و پشتیبان حقوق قانونی موقوفات هستند.

وی تاکید کرد: جریان‌هایی در کشور به‌صورت سازمان‌یافته قصد تعرض به اراضی موقوفه را دارند که لازم است دستگاه‌های بازرسی و نظارتی در راستای مبارزه با آنها، یاری‌گر مجموعه ادارات اوقاف و امور خیریه باشند.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ریشه هرگونه تعرض و دست‌ اندازی به حقوق موقوفات باید خشکانده شود، گفت: نهادهای بازرسی و نظارتی باید با افرادی که قصد تعرض به اراضی موقوفه و زمین‌خواری اراضی متعلق به دستگاه‌های دولتی را دارند به‌صورت جدی مبارزه کنند.

خجسته ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته توسط دستگاه قضایی و دادستان کشور در زمینه مبارزه با پدیده زمین‌خواری خاطرنشان کرد: اقدامات بسیار مطلوبی توسط دادستان کشور و مجموعه دستگاه قضایی در زمینه مبارزه با پدیده زمین‌خواری صورت گرفته و دستگاه قضایی یاری‌گر مجلس شورای اسلامی در مبارزه با فساد در این حوزه‌ها بوده است.

وی یادآور شد: در هر زمینه‌ای که به حقوق موقوفات آسیب برسد، لازم است مجموعه نمایندگان در کمک به سازمان اوقاف و امور خیریه ورود پیدا کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سازمان اوقاف ، وقف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.