سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عزم چین برای گسترش روابط تجاری با اروپا

نماینده چین در انجمن تجاری این کشور و اتحادیه اروپا از آینده درخشان تجاری و اقتصادی دو طرف سخن گفت و بر لزوم گسترش روابط متقابل تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری شین‌هوا، نماینده چین در اتحادیه اروپا گفت روابط اقتصادی و تجاری این کشور و اروپا آینده درخشانی در پیش رو دارد.

«ژانگ مین»، رهبر گروه نمایندگان چینی در اتحادیه اروپا، روز چهارشنبه گفت طرح یک کمربند یک جاده (یک طرح سرمایه‌گذاری در زیربناهای اقتصادی چین ارائه کرده است) ظرفیت بالایی برای سرمایه‌گذاری‌ متقابل دارد که می‌تواند منجر به همکاری میان چین و اتحادیه اروپا شود.

ژانگ در یک مراسم ناهار به میزبانی انجمن تجاری چین- اتحادیه اروپا گفت: «روابط اقتصادی و تجاری چین و اتحادیه اروپا اکنون با فرصت‌های جدیدی روبه رو است.»

طبق گفته‌های این نماینده، چین تا پایان سال جاری بخش‌های مالی خود را با هدف از بین بردن محدودیت‌های موجود در بازار سهام خارجی خودرو و موارد دیگر باز خواهد کرد.

او همچنین خاطر نشان کرد چین قصد دارد در منطقه جنوبی «هاینان» ساخت و ساز کند تا آن را به یک منطقه تجاری آزاد و سپس یک بندر تجاری تبدیل کند.

از تاریخ یک ماه مه مسافران از 59 کشور دنیا، از جمله 28 کشور عضو اتحادیه اروپا می‌توانند بدون ویزا به هاینان وارد شده و به مدت 30 روز اقامت داشته باشند.

ژانگ با اشاره به نیت چین برای به دست آوردن سود متقابل میان شرکای تجاری گفت: «تمام موارد نشان می‌دهد اصلاحات چین شعارهای تو خالی نیست و از طریق اقدامات به خصوصی حمایت می‌شود.»

او در ادامه سخنان خود گفت طرح ابتکاری کمربند و جاده علاوه بر تقویت ارتباطات و زیرساخت‌ها، هزینه‌های حمل و نقل را کاهش خواهد داد و این امر قطعا تجارت میان چین و اتحادیه اروپا را افزایش خواهد داد.

ژانگ افزود: «بازار بزرگ چین مولد مزایای زیادی برای 16 هزار شرکت اتحادیه اروپا در چین بوده است. سرمایه‌گذاران چینی در اتحادیه اروپا تعداد زیادی شغل و درآمدهای مالیاتی ایجاد کرده‌اند. چین و اتحادیه اروپا هم اکنون نیز بسیار به یکدیگر وابسته هستند.»

با این حال، آمار کنونی نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری اتحادیه اروپا در چین تنها 4 درصد از کل سرمایه‌گذاری خارجی اتحادیه اروپا را تشکیل می‌دهد.

نماینده چین در اتحادیه اروپا خاطر نشان کرد این درصد با اقتصاد بزرگ کشور چین متناسب نیست و ظرفیت‌ها بزرگی برای بهره‌برداری وجود دارد.

ژانگ در ادامه گفت هر دو طرف باید احتمالات تجاری بیشتری را در زمینه‌هایی مانند اقتصاد سبز، اقتصاد دیجیتال، مالی، کشاورزی، حمل و نقل هوایی و دریایی بررسی کنند و افزود هر دو کشور باید از شفافیت و انصاف پیروی کرده و قوانین سازمان تجارت جهانی و سیستم تجارت چند جانبه را حفظ کنند.

او در انتها افزود چین درهای خود را به روی سرمایه‌گذاران اروپایی باز نگه خواهد داشت و انتظار دارد اتحادیه اروپا نیز متقابلا این کار را انجام دهد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.