سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیوزویک: احتمال برکناری ترامپ در ماه‌های آتی تقویت شده است/ منشا بحران در آمریکا رئیس‌جمهوری فاقد ثبات روانی است

نشریه آمریکایی نیوزویک در مطلبی با اشاره به رسوایی‌های رئیس‌جمهور آمریکا در مسائل مختلف، برکناری او تا ۱۴ ماه آتی را پیش‌بینی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی نشریه آمریکایی نیوزویک در مقاله‌ای نوشت: رسوایی‌ها پیرامون دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، با سرعتی بسیار زیاد -سریع‌تر از آنچه در چند هفته گذشته قابل تصور بود- در حال گسترش است.

در این مطلب آمده است: رابرت مولر در تحقیقاتش که اکنون یازده ماه از آغاز آن می‌گذرد، شواهدی درباره احتمال تبانی با روس‌ها، مانع‌تراشی در اجرای عدالت، سوء استفاده از قدرت، نقض قانون اساسی و فساد پیرامون بسیاری از اطرافیان ترامپ از جمله پسر و جرد کوشنر -داماد او- جمع‌آوری کرده است.

پس از آن رسوایی رابطه جنسی ترامپ با دنیلز، بازیگر فیلم‌های مستهجن، و دیگر رسوایی‌های شرم‌آور درباره رابطه وی با دیگر زنان مطرح شد و اکنون معاملات تجاری ترامپ در ایالت نیویورک بر پیچیدگی اوضاع افزوده است. اکنون ضبط اسناد و سوابق مایکل کوهن، وکیل شخصی ترامپ، مشکلات وی را دو چندان کرده است. همزمان با این مشکلات، ترامپ از توصیه‌های مشورتی ثابت از سوی کابینه‌اش و دیگران محروم است، البته این مشکل در نتیجه ماهیت کاری وی و تغییر مداوم مشاوران و برکنار کردن افرادی که دیدگاه‌های مخالفی با وی در زمینه مسائل داخلی و چالش‌های سیاست خارجی دارند، به وجود آمده است.

نیوزویک در ادامه نوشت: با توجه به این موضوع که کمتر از هفت ماه تا برگزاری انتخابات میان دوره‌ای کنگره زمان باقی است، و با توجه به این که جمهوری‌خواهان درباره احتمال شکست شدید در این انتخابات به شدت نگرانند و همچنین با توجه به شکل گرفتن انتقادات بیشتر نه تنها از جانب محافظه‌کاران بلکه از جانب برخی افراد وفادار به وی، به نظر می‌رسد دوره ریاست جمهوری ترامپ به سرعت به سمت پایان ناگهانی سوق پیداکرده است.

هر چند بعید است اعضای جمهوری‌خواه کنگره ترامپ را پیش از انتخابات میان دوره‌ای کنار بگذارند، اگر وی آنگونه که همواره تهدید می‌کند، رابرت مولر، راد روزنستاین، جف سشنز و دیگران را برکنار کند، این اتفاق ممکن است رخ دهد. اعلام جرم‌های جدید علیه ترامپ از سوی مولر یا اریک اشنایدرمن، دادستان کل ایالت نیویورک، ممکن است خیلی زود وی را به دردسر بیندازد. البته اگر علیه اعضای خانواده وی نیز اعلام جرم شود، احتمالا ترامپ برای استعفا تحت فشار قرار خواهد گرفت. اگر دموکرات‌ها در ماه نوامبر کنترل مجلس نمایندگان آمریکا را در اختیار بگیرند، به احتمال زیاد در سال ۲۰۱۹ ترامپ استیضاح خواهد شد، هر چند محکوم شدن در سنا تقریبا غیرممکن خواهد بود.

نویسنده این مطلب در ادامه به احتمال قرار گرفتن پنس در سمت ترامپ در پی رسوایی‌های او پرداخت و نوشت: تصور بر این است که بسیاری از جمهوری خواهان کنگره و محافظه کاران مسلما مایک پنس، معاون ترامپ، را با عقاید مذهبی که دارد و فاقد جنجال‌آفرینی‌های ترامپ است، (بر ترامپ) ترجیح می‌دهند. با حضور پنس، جناح راست نه تنها در انتخابات میان دوره‌ای شکست نخواهد خورد، بلکه به آرامش بسیار زیادی نیز می‌رسد.

در ادامه این مطلب آمده است: سناریوی آینده هر چه باشد، آمریکا اکنون با بحران قانونی اساسی مواجه است که بسیار بزرگ‌تر از رسوایی واترگیت است و خطرات آن برای آمریکا به مثابه رکود بزرگ یا جنگ سوم جهانی است. منشاء این بحران رئیس جمهوری است که فاقد ثبات روانی است و به شدت تحت فشار روحی قرار دارد.

نیوزویک در انتها نوشت: بدین ترتیب، در حالیکه پانزده ماه از دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ سپری شده است، احتمال برکناری وی از قدرت حداکثر ظرف چهارده ماه آینده افزایش یافته است.

انتهای پیام/

گزارش نیوزویک از احتمال برکناری ترامپ در پی رسوایی‌های گسترده‌اش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۲:۰۱ ۰۹ تير ۱۳۹۷
حالا به فرض برکنار بشه، مایک پنس که از لحاظ دشمنی با حکومت ایران هیچ فرقی با ترامپ نداره، پس در ارتباط با سیاست فعلی در برابر ایران تغییری ایجاد نمی شه.
ناشناس
۰۸:۰۷ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
بشینید تا بر کنار بشه!
یه نگاه به امار اقتصادی این مدت امریکا بکنید بد نیست
این نادون، شیطان را درس میده
ناشناس
۰۴:۵۱ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
بشینید تا بر کنار بشه!
یه نگاه به امار اقتصادی این مدت امریکا بکنید بد نیست
این نادون، شیطان را درس میده
ناشناس
۲۰:۱۰ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
قبل از اینکه برکنار بشه از برجام خارج بشه که اشتباهی که ایران کرده و این رو امضا کرده جبران بشه
اینطوری تقصیرها هم گردن امریکا میفته
ناشناس
۱۹:۳۱ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
نه بابا هیتلر آمریکا هنوز نقش اصلی گانگستری خود را تمام نکرده
علی
۱۳:۱۷ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
مرگ بر امریکا
ناشناس
۱۳:۰۵ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
به زودی به خاطر بی لیاقتی این ترامپ برکنار میشه
ناشناس
۱۷:۵۲ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
موافقم
ناشناس
۱۲:۳۹ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
مرگ بر امریکا