سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس پژوهشکده خانواده دانشگاه شهید بهشتی مطرح کرد:

متولیان امر خانواده با سلایق فردی سیاست گذاری می‌کنند

حیدری گفت: متولیان امر خانواده با سلایق فردی سیاست گذاری می‌کنند اما در این حوزه باید از مشارکت‌های بین بخشی بهره مند شد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود حیدری رئیس پژوهشکده خانواده دانشگاه شهید بهشتی در هشتمین کنگره ملی آسیب شناسی خانواده و چهارمین جشنواره ملی خانواده پژوهشی که صبح امروز در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، گفت: خانواده نقش اساسی در سلامت روان جامعه دارد و باید سیاست گذاران در این عرصه با بهره مندی از نظرات نخبگان دانشگاهی و متخصصان امر، سیاست گذاری کنند.

وی اظهار کرد:‌ در تاریخ 15 مهر 96 به بیش از 30 نهاد مرتبط با خانواده نظیر امور زنان و خانواده، نهادهای فرهنگی و حقوقی و سایر افراد مکاتباتی شده است و دانشگاهیان خواسته‌اند تا این گروه‌ها در بحث آسیب شناسی خانواده خدماتی را ارائه کنند اما در عمل مشارکت نهادها مقطعی بود و شاهد مشارکت فعال در این عرصه نبوده‌ایم.

حیدری اظهار کرد:‌ ستاد مبارزه با مواد مخدر که یکی از نهادهای مهم در بحث آسیب شناسی است با درخواست پانل تخصصی و جایگاه عرضه انتشارات با ما مشارکت داشته است اما به اعتقاد من سلامت روان خانواده و موضوع رفع آسیب‌های خانواده در کنار مشارکت عمیق و عالمانه نهادهای اجتماعی و متولی در کنار خانواده پیش می‌رود.

رئیس پژوهشکده خانواده دانشگاه شهید بهشتی افزود: متولیان امر خانواده با سلایق فردی سیاست گذاری می‌کنند و از مشاوره دانشگاهی بهره نمی‌گیرند که در گام‌های بعدی اجرا متوقف می‌شوند و مخاطبین در سیکل معیوب قرار می‌گیرند.

وی در پایان گفت: کنگره ملی آسیب شناسی خانواده و جشنواره ملی خانواده پژوهشی در صدد این است که به ارتقای دانش مخاطبان و پژوهشگران این عرصه بیفزاید و امیدواریم پژوهشگاه‌ها در کشور به حالت کاربردی تبدیل شده و شاهد خانواده‌هایی سالم و جامعه‌ای با نشاط باشیم.

انتهای پیام/

برگزاری کنگره ملی آسیب شناسی خانواده

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.