سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کارگر، حامی کارفرما و اقتصاد کشور است

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران گفت: برای همه مسئولان روشن است که کارگر مهم ترین محرک جامعه و اقتصاد است، اما متاسفانه از این حامی اصلی جامعه، حمایتی نمی‌شود.

هادی ابوی، دبیر کل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به وجود فاصله بسیار میان خط معیشت کارگران و دستمزد آن‌ها اظهار کرد: امسال از میزان افزایش حقوق کارگران راضی هستیم، اما باید توجه داشته باشیم که میان معیشت کارگران و دستمزد آن‌ها خلأ بسیاری وجود دارد.

ابوی با بیان اینکه به دنبال آن هستیم تا خلأ موجود میان خط معیشت و دستمزد کارگران را پر کنیم، گفت: برای پر کردن این خلأ به مبلغی در حدود 2 میلیون تومان نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: در کارهایی که جنبه دائمی دارند باید قرارداد دائمی منعقد شود و تا زمانی که کارگر به رفاه نرسد، چرخه اقتصاد ما موفق نخواهند شد.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران گفت: برای همه مسئولان روشن است که کارگر مهم ترین محرک جامعه و اقتصاد است، اما متاسفانه از این حامی اصلی جامعه حمایتی نمی شود.

ابوی با بیان اینکه باید برای تمامی کارگران در هر شغل و جایی که مشغول به کار هستند باید قانون کار برای آن‌ها رعایت شود، گفت: هفته کار و کارگر فرصت مناسبی است تا از دغدغه‌های کارگران اطلاع یابیم و اگر مسئولان قصد عملی کردن شعار امسال را دارند باید از کارگران حمایت کنند.

انتهای پیام/

وجود فاصله بسیار میان خط معیشت کارگران و دستمزد آن‌ها

برچسب ها: کارگر ، اشتغال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.