سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت نظری مطرح کرد؛

جوان هراسی بی‌دلیل و خطرناک پایان یابد/ جوانان ما پشت افزون‌خواهی پیران هر روز پیرتر می‌شوند

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه باید جوان هراسی بی‌دلیل و خطرناک پایان یابد، گفت: انتخاب جوانان برای سمت‌های مختلف مدیریت زا الزامات است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بشیر حجت‌ نظری عضو شورای شهر تهران در پنجاه‌ونهمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، با بیان اینکه  حضور موثر جوانان شاهراه رسیدن به اهداف والی هر جامعه‌ای است که به دنبال پیشرفت قطعی است، اظهار کرد: در تجربه‌های جهانی شاهد این هستیم حضور جوانان اتفاقات شگرفی را محقق ساخته است و امروز  پیشبرد برنامه‌های شهر تهران بدون توجه به مشارکت جوانان محقق نخواهد شد.

حجت‌نظری با بیان اینکه اصولا به جوانان اعتماد نمی‌شود و با تاکید بر اینکه باید جوان‌هراسی بی‌دلیل و خطرناک پایان یابد، گفت: باید نگا‌ه‌ خود را به مدیریت تغییر دهیم و مانند سال‌های نخستین انقلاب به جوانان اعتماد کنیم و مدیران جوان را در هر سمت برگزینیم.

وی با اشاره به اینکه جوان امروز از نظر تخصص و تجربه به اشتراک گذاشته شده از نسل پدران توانایی اجرای امور را دارد، گفت: اما نسل جوان پشت نسل افزون‌خواهی پیران هر روز پیرتر می‌شوند و قوای قبلی اختیارات را به جوانان واگذار نمی‌کنند.

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه امروز مشارکت جوانان بیش از پیش به امید نیاز دارد، همان امیدی است که شورای پنجم شعار می‌دهد و خیلی از افراد با همین شعار روی کار آمدند، گفت: هنوز تغییری در این زمینه دیده نمی‌شود و باید امروز این امید ارزشمند را زنده نگه‌ داریم و از فرصتی بی‌بدیل برای آماده کردن فضا برای حضور جوانان در اداره شهر بهره ببریم.

حجت‌نظری افزود: ارتقای میزان مشارکت جوانان در شهر به معنای فردایی بهتر و روشن‌تر خواهد بود و شهردار جدید ملزم است تا در بیش از 50 درصد سمت‌ها از جوانان بهره‌گیری کند و به انتظار این نسل پایان دهد.

وی دوره جوانی را دوره بسیار مهم در توانمندسازی شخصیتی روحی و بروز استعدادها دانست و گفت: هر جامعه‌ای که جوان بیشتری داشته باشد باید شاداب‌تر، سرزنده‌تر و خلاق‌تر باشد اما جامعه ایرانی به رقم جوان بودن شاداب نیست.

عضو شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: باید بسترهای لازم برای ایجاد نشاط اجتماعی که یکی از اصلی‌ترین خواسته‌های جوانان است را فراهم کنیم.

وی با تاکید بر اینکه کوچکترین توجهی به اشاعه شادی در جامعه نمی‌شود، گفت: باید میان غم و شادی جامعه تعادل باشد، در غیر این صورت مشکلات جبران‌ناپذیری به بار خواهد آمد.

حجت‌نظری تاکید کرد: در تدوین بودجه 97 شهرداری تهران باید در نشاط اجتماعی توجه ویژه‌ای شود و محصول این نشاط جوانانی مومن، شاداب و مولد خواهد بود.

وی با اشاره به کارگران و معلمان گفت: این دو زحمت‌کشان به حقوق بدیهی خود نمی‌رسند، با توجه به اینکه کارگران برای اندک‌درآمد به سخت‌ترین کارها روی می‌آوردند، اما حقوق ناچیزی دریافت می‌کنند و گهگاهی شهرداری‌ به بهانه‌های مختلف از پرداخت حقوق آن‌ها امتناع می‌کند.

عضو شورای شهر تهران افزود: وضع معلمان چندان بهتر از کارگران نیست، وقتی این قشر زحمت‌کش در تأمین نیازهای خود با مشکل مواجه باشند نمی‌توانند به خوبی رسالت تر بیتی و پرورشی خود را به اجرا بگذارند و به عقیده من روزهای نمادین مثل روز معلم بهانه‌ای برای گفتن درد این قشر می‌باشد.

وی با اشاره به روز شوراها گفت: درباره جایگاه شوراها صحبت‌های زیادی شده است اما لازم به ذکر می‌دانیم بازنگری نسبت به شوراها با محوریت مدیریت یکپارچه، تعویض قانون مندرس شهرداری‌ها و ارائه طرحی توسط شورای عالی استان‌ها با عنوان قانون شورای عالی استان‌ها ضرورت دارد.

عضو شورای شهر تهران در توضیح این الزامات گفت: قانون شوراها قوت لازم برای حمایت از این نهاد را ندارد، همچنین از زمان قانون‌گذاری برای شهرداری‌ها تا کنون نیازها تفاوت یافته‌اند و ایجاد یک مرجع مشخص برای قانون‌گذاری نیاز است، چرا که هیأ‌ت وزیران صلاحیت قانون‌گذرای در اداره شهر را ندارند و شورای عالی استان‌ها بهترین مرجع برای این امر است.

انتهای پیام/

صحبت‌های عضو شورای شهر تهران در پنجاه و نهمین جلسه شورا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۰۶ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
عالی است واقعاً نکات مهم و قابل توجهی را بیان کردند .

هر جامعه‌ای که جوان بیشتری داشته باشد باید شاداب‌تر، سرزنده‌تر و خلاق‌تر باشد