سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جمع آوری ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال زکات در شهرستان اهر

امام جمعه شهرستان اهر از جمع آوری ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال زکات در شهرستان اهر در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ حجت الاسلام و المسلمین جواد حاجی زاده امام جمعه شهرستان اهر در جلسه شورای زکات شهرستان اهر گفت: این میزان زکات جمع آوری شده شامل زکات واجب و مستحبی می‌باشد که برای تأمین جهیزیه، درمان، پروژه‌های عمرانی، کمک تحصیل دانش آموزان و مسکن مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) هزینه شده است.

وی افزود: در ۶۸ روستای شهرستان اهر شورای زکات تشکیل شده است و در سایر روستا‌ها نیز تشکیل خواهد شد.

امام جمعه شهرستان اهر گفت: اگر بخواهیم بسیاری از مشکلات نیازمندان در جامعه حل شود، باید بیش از پیش پرداخت زکات در جامعه نهادینه شود.

وی گفت: یکی از راه‌های گسترش فرهنگ پرداخت زکات در جامعه تبلیغات است که لازم است در این زمینه مراکز و افراد تأثیرگذار مانند صداوسیما، مدارس، مراکز علمی، روحانیون و ... در بیان محاسن پرداخت زکات بیش از پیش تلاش کنند.

رئیس شورای زکات شهرستان اهر همچنین خواستار عملیاتی شدن بعضی از مصوبات باقی مانده شورای زکات شهرستان اهر از جمله نامگذاری یکی از میادین به نام زکات شد.

در این جلسه مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اهر نیز در راستای توانمندسازی و اشتغال پایدار مددجویان تحت پوشش از پرداخت ۷۰ میلیارد ریال تسهیلات برای ۸۵۰ نفر خبر داد.

حسین بیگلری گفت: همچنین ۱۱۰ میلیارد ریال نیز در زمینه‌های مختلف به عنوان کمک‌های بلاعوض به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اهر پرداخت شده است.

در این جلسه مسئول زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اهر نیز گفت: در شهرستان اهر از مجموع ۱۹۸ روستا، ۱۱۰ روستا شامل پرداخت زکات می‌شود.

حجت الاسلام بهنام چنابی گفت: ۱۱۵ نفرعامل افتخاری زکات و ۷ نفر مبلّغ در جهت ترویج زکات و جمع آوری زکات با شورای زکات شهرستان اهر همکاری می‌کنند. 

 

انتهای پیام /ش

برگزاری جلسه شورای زکات شهرستان اهر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.