سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اداره میراث فرهنگی، سیب و سوران خبر داد؛

مشارکت خیرین در مرمت آثار تاریخی سیب و سوران

رئیس اداره میراث فرهنگی،شهرستان سیب و سوران از مشارکت خیرین در مرمت آثار تاریخی این شهرستان خبر داد.

عبدالسلام محمدی سیب رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیب و سوران در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: امسال در حوزه میراث فرهنگی مرمت قلعه سیب در دستور کار اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیب و سوران قرار دارد که با تامین اعتبار، مرمت این قلعه آغاز میشود.

محمدی سیب افزود: ادامه مرمت قلعه کوهکن در بخش هیدوچ این شهرستان که از سال گذشته با همکاری خیرین اغاز شده بود با تامین اعتبار از سوی اداره کل انجام خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: جمعی از خیرین برای مرمت قلعه پسکوه این شهرستان اعلام آمادگی کردند که با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان در سال جاری، مرمت این قلعه انجام می‌شود.

وی گفت: در حوزه صنایع دستی نیز پیگیری برای راه اندازی آموزشگاه صنایع دستی در شهرستان سیب و سوران از برنامه‌های مهمی است که در دستور کار قرار گرفته است.

محمدی سیب ادامه داد: دوره‌های آموزش صنایع دستی در رشته‌های سوزن دوزی و سکه دوزی در سال جاری آغاز شده و در ۳ ترم ۴ ماهه در سال جاری برگزار خواهد شد که در پایان هر دوره برای هنرجویان نیز گواهینامه مهارت از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان صادر خواهد شد.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیب و سوران افزود: در سال گذشته با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) دوره‌های آموزشی برگزار شد که امسال نیز این همکاری ادامه دارد و قرار است دوره‌های آموزشی در سال جدید با همکاری این دستگاه برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه گردشگری نیز امسال برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری این شهرستان تلاش خواهیم کرد که در همین راستا اعتباری از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برای تامین زیرساخت‌های گردشگری در شهرستان سیب و سوران در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ع

بازسازی  آثار تاریخی سیب و سوران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.