سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

10 اردیبهشت ماه 97؛

برگزاری دوره آشنایی با ابزارآلات برای سفالگران خوزستانی

رئیس اداره میراث فرهنگی اهواز گفت: کلاس‎های تخصصی آشنایی با ابزارآلات، مواد اولیه و نحوه تولید صنایع دستی در این شهرستان برگزار می شود.

غلامرضا جلیلی‎ نیا، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اهواز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به ظرفیت های موجود در استان خوزستان و در راستای اجرای فرمایش مقام معظم رهبری در آغاز سال 97 مبنی بر حمایت از کالای ایرانی، اظهار کرد: از 10 اردیبهشت ماه سال جاری، کلاس‎های تخصصی تئوری و آشنایی با ابزارآلات، مواد اولیه و نحوه تولید صنایع دستی را در اهواز به صورت تئوری برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه نخستین دوره این کلاس ‎ها با محوریت سفال و سرامیک در 2 جلسه برگزار می شود، اذعان داشت: نخستین جلسه این دوره آموزشی 10 اردیبهشت‎ ماه 97 و جلسه بعدی آن هفته پس از آن در محل اداره میراث فرهنگی اهواز برگزار می گردد.

جلیلی نیا در ادامه افزود: در این دوره نحوه تولید این صنایع دستی آموزش داده می شود و در دوره های بعدی آموزش عملی را نیز در دستور کار داریم.

رئیس اداره میراث فرهنگی اهواز هدف برگزاری این کلاس‎ها را ایجاد اشتغال و حمایت از کالای ایرانی برای افراد علاقمند به سفالگری عنوان کرد.

غلامرضا جلیلی ‎نیا تصریح کرد: پس از دوره اول این کلاس‎ها تصمیم داریم دوره‎های بعدی را نیز در رشته‎های حصیربافی، کپوبافی و گلیم ‎بافی طی هفته‎های آینده با حضور اساتید فن برگزار نماییم.

وی با بیان اینکه در پایان هر یک از این دوره‎ ها گواهی حضور در دوره به شرکت‎کنندگان اعطا می شود، اظهار داشت: افراد علاقه‎مند به حضور در این دوره‎ها می‎توانند برای ثبت‎نام به محل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اهواز، واقع در جاده ساحلی، روبروی هتل پارس مراجعه نمایند.

جلیلی نیا در ادامه به برگزاری جلسه‎ ای میان این اداره و مسئول کانون کارآفرینی استان اشاره و اذعان کرد: در این جلسه درخصوص نحوه آموزش و ایجاد اشتغال و راهنمایی صنعتگران متقاضی تسهیلات خوداشتغالی و کارآفرینی بحث و گفتگو شد.

این مقام مسئول گفت: در این جلسه مقرر شد متقاضیان برای گرفتن این وام‎ها آموزش‎های صحیح در باب ثبت‎نام و ارائه اطلاعات را فراگیرند.

رئیس اداره میراث فرهنگی اهواز با اشاره به امضای تفاهمنامه‎ای میان اداره میراث فرهنگی اهواز و کانون کارآفرینی استان خوزستان بیان کرد: مقرر شد با همکاری کانون کارآفرینی استان و اداره میراث فرهنگی اهواز موضوع آموزش صنعتگران متقاضی تسهیلات خوداشتغالی میسر شود.

انتهای پیام/گ

دوره آموزشی صنایع دستی برگزار می شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.