سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد 130 درصدی برنامه های سمن های جوان در کرمان

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان از رشد 130 درصدی برنامه های ارائه شده توسط سمن های جوان این استان طی سال 96 نسبت به سال 95 خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدتقی امیری خراسانی در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان که به اتفاق جمعی از جوانان و مدیران سازمان های مردم نهاد به مناسبت روز جوان انجام شد، با تبریک ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان به جوانان امروز، دیروز و فردا گفت: 8 تا 14 اردیبهشت جاری با عنوان هفته جوان نامگذاری شده است.

وی افزود: در بحث امور جوانان که به حوزه وزارت ورزش و جوانان مرتبط می شود،  اکثریت و درصد اعظمی از کارها توسط خود سمن های جوان و سازمان های مردم نهادی که اعتبارنامه شان را  از وزارت ورزش و جوانان گرفته اند، انجام می شود.

امیری خراسانی رنج سنی 19 تا 29 سال را جزو جمعیت جوان کشور اعلام و تصریح کرد: اخیراً هم بر اساس طرح شورای ویژه وزارت احتمالاً این رنج سنی تا 35 سال افزایش می یابد.

 وی به موفقیت های حوزه جوانان طی سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: در مجموع برنامه هایی که توسط سمن های جوان در سال 96 نسبت به سال های ماقبل ( اگر میانگین برنامه ی پنجم را در نظر بگیریم و سال 96 اولین سال ششم برنامه توسعه باشد) ارائه شده، در حدود 130 درصد پیشرفت ایجاد شده که این نرخ رشد جز به لطف خدا و همت خود سمن های ورزشی نبوده است.

 امیری خراسانی کسب رتبه ی نخست کشور توسط استان کرمان در حوزه عملکردی ستاد ساماندهی امور جوانان با چهارصد درصد رشد را یکی دیگر از موفقیت های کسب شده در این حوزه عنوان کرد و بیان داشت: استان کرمانشاه با 200 درصد رشد رتبه ی دوم را کسب کرد که این رشد 400 درصدی استان کرمان به همت خود سمن ها، استانداری، فرمانداری های شهرستان ها حاصل شده است و امیدواریم در سال جاری نیز تداوم داشته باشد.

 وی تعداد سمن های فعال استان در سال 95 را حدود 25 سمن عنوان کرد و گفت: این آمار در سال 96 به 57 سمن رسید.

امیری خراسانی به حمایت های صورت گرفته از سمن ها اشاره کرد و افزود: از نظر حمایت های وزارت ورزش و اداره کل به منظور پوشش طرح های سمن ها در سال 95، حدود 38 طرح حمایت شد که در سال 96 این میزان به حدود 107 طرح افزایش یافت و امیدواریم این آمار در سال  97 رشد ویژه ای داشته باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اعلام اینکه سال گذشته در هفته جوان، نزدیک به 300 برنامه توسط سمن ها و ادارت شهرستانی برگزار شد، پیش بینی کرد: امسال نزدیک به 507 برنامه برگزار شود.

امیری خراسانی با اشاره به اینکه دستگاه های مختلف هم برنامه های زیادی در این هفته دارند، ابراز امیدواری کرد: این برنامه ها در سطح استان افزایش یابند.

وی، پیشگیری از آسیب های اجتماعی، ازدواج، اوقات فراغت، کارآفرینی، موضوعات مهم استان و کشور و ... را از موضوعات اصلی این برنامه ها عنوان کرد.

امیری خراسانی تصریح کرد: وقتی بحث جوان مطرح می شود، خیلی ها فکر می کنند، سازمان جوانان سابق یا اداره کل ورزش و جوانان مسئول پیگیری همه ی مشکلات جوانان است، این در حالیست که بیشتر کارهای مطالعاتی و اجرایی مثل برگزاری کارگاه های آموزشی و ... توسط این سمن ها انجام می شود.

وی یادآور شد: نکته اصلی و مهم، حضور دستگاه های مرتبط است که باید در بحث جوانان ورود جهادی بیشتری داشته باشند.

امیری خراسانی بیان داشت: البته طی سال های اخیر کارهای خوبی در بحث جوانان انجام شده اما ما هم افزایی و همکاری بیشتری از دستگاه های مرتبط درخواست داریم و امیدواریم با رهنمودهای شما این هم افزایی بیشتر شود.

وی گفت: به عنوان مثال،  انتظار داریم اداره کل مسکن و شهرسازی در بحث مسکن، ارشاد برای مسائل فرهنگی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای اشتغال، دانشگاه ها در مباحث علمی و ... همه دست به دست هم دهند تا جوانان ما بیشتر دیده شوند.

انتهای پیام/ب

دیدار مدیرکل ورزش و جوانان با امام جمعه کرمان به مناسبت روز جوان

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.