سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس نظام دامپزشکی مطرح کرد؛

دامپزشکان از تسهیلات ارزان قیمت بی بهره اند

صفری گفت: در ده سال اخیر حوزه دامپزشکی به ندرت توانسته از منابع تسهیلات ارزان قیمت استفاده کند.

به گزارش خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد رضا صفری، رئیس نظام دامپزشکی در همایش روز جهانی دامپزشکی که امروز صبح در محل سازمان تحقیقات،آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: سرانه آموزش دامپزشکی در دانشگاه بسیار پایین تر از پزشکی است؛ بنابراین در سازمان نظام دامپزشکی تصمیم گرفتیم که از این به بعد از انتقال آموزش دامپزشکی به وزارت بهداشت حمایت کنیم. این مساله در جلسه شورای آتی مطرح خواهد شد تا با تصویب آن ، پیگیری های ما در مجلس ،دولت و وزارت بهداشت آغاز خواهد شد تا سرو سامانی به آموزش دامپزشکی دهیم.

وی افزود: امروز سازمان دامپزشکی تازیانه‌های زیادی خورده است و هر تصمیمی که بخواهد بگیرد، ده‌ها مرجع در مورد آن نظر می دهند، همانگونه که در زمینه آنفلوانزا فوق حاد پرندگان هر کس از راه رسید، متخصص شد.

صفری ادامه داد: سازمان نظام دامپزشکی انتظار دارد بخش خصوصی که بخش بزرگ حرفه دامپزشکی است، مورد توجه بیشتری واقع شود اما متاسفانه یک شکاف بین حاکمیت و بخش خصوصی داریم که این اتفاق خوبی نیست و کل حرفه را آسیب پذیر می کند.

به گفته وی؛ با مروری بر شعارهای 10 سال اخیر روز جهانی دامپزشکی در می یابیم که محور حرکت آنها به سمت جهان واحد و سلامت واحد است و دلیل انتخاب شعار هدفمند در طول این سال ها، تنها دست یابی به این امر مهم است.

این مقام مسئول با اشاره به ضرورت توجه هر چه بیشتر به حرفه دامپزشکی بیان کرد: بنده در محافل مختلف این توجه را می بینم و نمی توانم بگویم به حرفه دامپزشکی توجه نمی شود، کمااینکه به خاطر فعالیت گسترده همه دست اندرکاران، جایگاه حرفه ارتقا یافته است و آنچه باید رخ دهد، تعیین اولویت هاست.

رئیس نظام دامپزشکی با اشاره به اینکه در سال های گذشته مذاکرات زیادی با همکاران ترویج کشاورزی در حوزه تحقیقات داشتیم، تصریح کرد: با توجه به آنکه مسیر روشنی را پیش می رویم اما سرعت کند است چرا که بدون تحقیقات گسترده دامپزشکی نمی توانیم به سمت تحقق شعار سلامت واحد حرکت کنیم.

به گفته وی با وجود آنکه در صنعت طیور، دام و حیوانات خانگی در جایگاه برجسته ای قرار داریم، جای تعجب است که در تحقیقات دامپزشکی در حوزه الفبا قرار داریم.

اخذ تسهیلات ارزان قیمت در حوزه دامپزشکی به ندرت اتفاق افتاده است

رئیس نظام دامپزشکی در جمع خبرنگاران تخصیص تسهیلات ارزان قیمت به حوزه دامپزشکی را امری ضروری دانست و افزود: در ده سال اخیر حوزه دامپزشکی به ندرت توانسته از منابع تسهیلات ارزان قیمت استفاده کند،در حالیکه وقتی یک فرد حرفه ای در حوزه دامپزشکی می خواهد در همین بخش سرمایه گذاری کند که تولیداتش قابل رقابت با مشابه خارجی باشد، نیازمنددریافت تسهیلات ارزان قیمت است که این امر در دسترس جامعه دامپزشکی نیست.

به گفته وی؛ با توجه به آنکه سازمان دامپزشکی در خدمت بخش کشاورزی و تولید است که می تواند در کنترل بیماری و سلامت آحاد جامعه نقش بسزایی داشته باشد؛ بنابراین حمایت همه جانبه از این سازمان یک ضرورت به شمار می رود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.