سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه دانش داروسازی سنتی در همدان

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: این دانشگاه در چهار سال گذشته توسعه دانش داروسازی سنتی را در دستور کار قرارداده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ فرهاد فراهانی، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به رشد 50 درصدی دانشجویان این دانشگاه گفت : از سال 92 تا 96، تعداد دانشجویان از4 هزار و 766 به 6 هزار و 120 نفر رسید .

وی بیان کرد:  رشد این تعداد دانشجو اگر توأم با امکانات و زیرساختهای لازم باشد خوب است و خوشبختانه در حال حاضر و با امکانات موجود دانشگاه علوم پزشکی همدان قادر به پذیرش بیش از 10 هزار دانشجو خواهد بود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به افزایش دانشجویان گفت:  ازتعداد 91 رشته مقطع به 128 رشته مقطع رسیده‌ایم .

فراهانی در ادامه افزود: در دانشگاه‌های پردیس خودگردان استان از تعداد 110 دانشجو به 570 دانشجو رسیده و دانشگاه‌های پردیس خودگردان بوده و متکی به منابع دولتی نیستند.

وی با بیان اینکه در مقطع تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه، دو رشته فوق تخصصی داریم اظهارداشت: طی چهار سال مجموعا از 34 رشته به 61 رشته در همه مقاطع رسیده‌ایم که از آن جمله می‌توان به افزایش در گروه دستیاری پزشکی از 13 رشته به 19 رشته اشاره کرد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به فعالیت دانشکده توانبخشی با پنج رشته خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیمارستان توانبخشی نداریم اما در دانشکده توانبخشی فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است.

فراهانی با بیان اینکه این دانشکده از جنبه بین‌المللی شدن در منطقه حرف برای گفتن دارد گفت: با توجه دیدگاهی که در موضوع تولید فناوری وجود دارد این دانشکده می‌تواند منجر به ایجاد شرکت دانش‌بنیان و اشتغالزایی شود.

وی ادامه داد: از نظر تعداد اعضای هیأت علمی از 380 عضو به 433 عضو رسیده‌ایم که ساماندهی و تبدیل وضعیت برخی اساتید را در دست اجرا داشتیم اگرچه با تأمین منابع مالی باید امسال تا 450 نفر عضوگیری پیش رویم.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان توضیح داد در بخش‌های آموزش و پژوهش در سطح ملی عملکرد خوبی داشته‌ایم و یکی از افتخارات ما این است که دبیرخانه کلان منطقه 3 آمایش کشور بوده‌ایم.

فرهانی با بیان اینکه در موضوع دانشگاه‌های مورد تأیید اعتباربخشی دو ساله کامل تنها هفت دانشگاه موفق به دریافت این تأییدیه شده اند گفت: همدان در زمره این هفت دانشگاه است که 500 میلیون تومان هم به این منظور جایزه اخذ کردیم.

وی مشارکت بخش خصوصی در بخش سلامت تأکید کردو اظهار کرد: بخش خصوصی و دولتی نسبت به هم بی‌اعتماد هستند بنابراین آشتی دادن این دو در حوزه سلامت به ویژه بخش آموزش بسیار مهم است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه در حال حاضر از کشورهای سریلانکا، یمن، لبنان، سوریه، عراق، تاجیکستان دانشجو داریم، گفت: ناگزیر هستیم به سمت بین‌المللی شدن و دانشگاه نسل سومی پیش برویم، به همین منظور یا باید دانشجو از جای دیگر وارد کنیم و یا اینکه محصولات خود را بفروشیم.

فرهانی در پایان گفت: معتقدیم این توان را داریم که در تولید علم و استانداردهای پزشکی از کشورهای اطراف بسیار بالاتر عمل کنیم.

انتهای پیام/غ

ضرورت بی اعتمادی بخش دولتی وخصوصی باید ازبین برود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.