سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شرکای راهبردی

بعد از واسطه‌گری ماکرون برای دیدار ترامپ با رئیس‌جمهوری ایران و تلاش او برای مشارکت در کنفرانس‌های مربوط به سرنوشت سوریه که ناکام مانده، وی برنامه مخفیانه خود برای وارد کردن برجام به حوزه‌های غیرهسته‌ای را با جدیت پی گرفته است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه صبح نو در شماره امروز خود نوشت:

در یکسال‌ونیمی که از آمدن رئیس‌جمهوری جدید آمریکا می‌گذرد و این همزمان است با قدرت‌گیری رئیس‌جمهوری جدید فرانسه و رفتار کودتاگرانه ولیعهد سعودی، سفرها و دیدوبازدیدهای گوناگونی میان این کشورها انجام شده که بخشی از آن به حمله پلاستیکی به دمشق در هفته‌های اخیر منجر شد.

تعبیر پلاستیکی بیش از آنکه متوجه موشک‌ها و بمب‌ها باشد، ناظر به رفتارهای باسمه‌ای و تبلیغاتی رؤسای این کشورهاست که شبیه شومن‌هایی در کنار هم قرار می‌گیرند و برای تکمیل نمایش‌های خود هم سری به مراکز رسانه‌ای و جنگ سایبری می‌زنند و هم گهگاه به محیط دانشگاه می‌روند.


بیشتر بخوانید: همانطور که آمریکا در برجام «دبه» کرد در هر توافق دیگری هم دبه می کند


حالا بعد از واسطه‌گری ماکرون برای دیدار ترامپ با رئیس‌جمهوری ایران در شهریور96 و تلاش او برای مشارکت در کنفرانس‌های مربوط به سرنوشت سوریه (ایران، ترکیه و روسیه) که ناکام مانده، وی برنامه مخفیانه خود برای وارد کردن برجام به حوزه‌های غیرهسته‌ای را با جدیت پی گرفته و نکته جالب اینجاست که فرانسه بعد از ژاک شیراک، در تمامی رفتارهای خصمانه آمریکایی‌ها علیه ایران مشارکت داشته و در تمامی ایام مذاکرات طولانی هسته‌ای نیز، نقش پلیس بد را بر عهده داشت.

رفتار ماکرون، سیاست جلب حمایت اروپا توسط ایران را با اخلال مواجه کرده و حامیان آلمانی-ایتالیایی در حال کوتاه آمدن در برابر فشارهای محور فرانسوی-انگلیسی هستند که همگی از منافع مستقیم برجام بهره‌مند شده‌اند. پس نقطه اتکا صرفاً توافقات مالی ناتمام نیست و باید در جست‌وجوی شرکای راهبردی بود که احتمالاً در جهان غرب، کمیابند.

منبع: صبح نو

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.