سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش جمعیت جوان در چهارمحال و بختیاری

جمعیت جوان استان چهارمحال و بختیاری به ۲۵۶ هزار نفر کاهش یافته است.

حمید کریمی مدیرکل ورزش و جوانان استان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان در شهرکرد، به مناسبت هفته جوان و با اشاره به روند پیر شدن جمعیت کشور گفت: این موضوع بایستی مورد توجه ویژه مسئولان و برنامه‎ریزان قرار گیرد.

وی افزود: جمعیت جوان این استان هم طی دو سال گذشته، از ۳۰۲ هزار نفر به ۲۵۶ هزار نفر کاهش پیدا کرده است.

کریمی اضافه کرد: در حال حاضر ۳۹ سازمان مردم‌نهاد در محور‌های اجتماعی، فرهنگی، علمی و پژوهشی و اعتقادی در چهارمحال و بختیاری فعال است که باید تا پایان سال جاری به ۶۰ مورد افزایش یابد.

وی یادآور شد: تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد بازوان اجرایی دستگاه‌ها و ادارات مرتبط به شمار می‌روند.

مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری در ادامه از جایگاه دوم استان در زمینه کاهش طلاق در کشور خبر داد و گفت: خوشبختانه طی سال گذشته روند رشد طلاق در استان متوقف شد.

وی ابراز امیدواری کرد: با اجرای برنامه‌های موثر، آمار طلاق به طور چشمگیری کاهش یابد.

کریمی، گستردگی بالای حوزه جوان در کنار ساختار اجرایی ضعیف را بزرگترین معضل پیش روی این بخش مهم بیان کرد و افزود: متأسفانه محصول ادغام سازمان‌های تربیت بدنی و ملی جوانان، ایجاد مجموعه‌ای بسیار بزرگ با مسئولیت‌های گسترده و توان محدود بود که توان تحمل بار سنگین این مسئولیت را ندارد.

وی اظهار داشت: برای اجرای مطلوب برنامه‌های ستاد ساماندهی امور جوانان چهارمحال و بختیاری، هشت کمیته شامل آسیب‌های اجتماعی، اشتغال، ازدواج و تعالی خانواده، هویت، اوقات فراغت، مشارکت‌های اجتماعی، فضای مجازی و پیگیری مصوبات سفر هیئت دولت پیشنهاد شده است.

کریمی اضافه کرد: مسئولیت این کمیته‌ها به ترتیب بر عهده ادارات کل بهزیستی، تعاون کار و رفاه اجتماعی، امور بانوان و خانواده استانداری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، پلیس فتا و ورزش و جوانان می‌باشد.

وی همچنین گفت: براساس نتیجه سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، از مجموع جمعیت ۹۴۷ هزار و ۷۶۳ نفری چهارمحال و بختیاری، ۲۴۶ هزار و ۹۲۱ نفر برابر با ۲۶ درصد، جمعیت جوان ۱۵ تا ۲۹ ساله هستند.

۱۱ شعبان المعظم خجسته سالروز میلاد باسعادت حضرت علی اکبر (ع) به عنوان «روز جوان» نامگذاری شده و آغاز برنامه‌های «هفته جوان» است.

انتهای پیام/ن

فعالیت ۳۹ سازمان مردم‌نهاد در چهارمحال و بختیاری

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.