سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشکیل شوراهای مختلف در محله ها واماکن

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت:شورا وسیله تحقق دموکراسی و مردم‌سالاری دینی است و به‌هیچ‌وجه نباید از این موضوع کوتاه آمد.

اسماعیل زمانی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند در نشست با اعضای شورهای شهر آبادان، خرمشهر و مینوشهر در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛گفت:سوابق شورای شهر در آبادان و خرمشهر دیرینه است و از قدیم‌الایام این موضوع به نحوی به شکل انجمن در آبادان و خرمشهر وجود داشته و بسیار موفق نیز بوده چراکه مردم برای امورات مختلفی به آن مراجعه می‌کردند.

وی افزود:سابقه تمدنی آبادان و خرمشهر پربار است چراکه ورود الگوهای اداره شهری زودتر ازدیگر شهر ها وارد آن شد و نظم و انضباط خاصی در آن وجود داشت.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت:بعد از تصویب قانون اساسی و تأکید آن بر مردم‌سالاری دینی نقش این انجمن‌ها بسیار پررنگ‌تر و تعیین‌کننده‌تر بود، تأکید بر اداره کشور به شکل شورایی بیشتر شد و شوراهای مختلفی در محله‌ها و اماکن مختلف تشکیل‌شدند چراکه اعتقاد بر مدیریت بهتر با تفکر مشورتی و شورایی به وجود آمد.

زمانی افزود:درنهایت شوراها تشکیل شد و به نمود بیشتر دموکراسی در کشور کمک کرد. ممکن است اشکالاتی در کار به وجود بیاید اما باید بر حضور شوراها و مدیریت شورایی و مشورتی تأکید بیشتری کرد.

وی گفت:شورا در اصل وسیله تحقق دموکراسی و مردم‌سالاری دینی است و به‌هیچ‌وجه نباید از این موضوع کوتاه آمد و هرچقدر در این زمینه کوتاه بیایم به ظهور استبداد کمک کردیم که برخلاف اهداف نظام جمهوری اسلامی است.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند افزود:برنامه اجرایی سازمان منطقه آزاد اروند در سال جاری به سمت سرمایه‌گذاری است و هرچند برنامه‌های عمرانی به قوت خود باقی هستند اما جهت برنامه ها به سمت سرمایه‌گذاری، اشتغال و افزایش صادرات است و از هر اقدامی در این زمینه حمایت می‌کنیم.

زمانی گفت:سوژه‌ها و طرح‌های عمرانی، زیرساختی و توسعه شهری را نیز فراموش نخواهیم کرد و اعتبارات خوبی نیز در همین خصوص در سال جاری برای آبادان و خرمشهر تصویب‌شده که به توسعه شهری و خدمات عمومی کمک می‌کند.

وی افزود:سال گذشته 75 تا 80 درصد بودجه سازمان منطقه آزاد اروند عمرانی و مابقی جاری بوده است که فرصت بسیار خوبی برای منطقه محسوب می‌شود درحالی‌که بیش از 95 درصد بودجه در کشور، جاری و مابقی عمرانی است.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند افزود:طرح‌های عمرانی که اخیراً در منطقه آزاد اروند انجام‌شده نسبت به طرح‌هایی که در 2 دهه گذشته انجام‌شده افزایش چشمگیری یافته است و این یک ظرفیت است که باید در جهت توسعه و رشد منطقه دیده شود.

زمانی گفت:راهکار ما نیز این است که منابعی که در حوزه اشتغال تخصیص داده می‌شود از منابع بانکی و مؤسسات مالی باشد تا بازگشت سرمایه داشته و سود ده باشد. منابع سازمان را نیز در طرح‌های عمرانی و زیرساختی هزینه می‌کنیم.

وی افزود:در حوزه‌های دیگری مانند آب و فاضلاب اعتباراتی دیده‌شده و طرح‌های خوبی در این زمینه داریم تا مشکلات این حوزه کمتر شود. شبکه توزیع آب در منطقه کهنه و مستهلک‌شده و نیاز به تعویض دارد. با آبفای کشور تفاهمانی برای تقویت این بخش از زیرساخت انجام‌شده است تا بر اساس آن آب‌شیرین‌کن‌هایی برای برخی مناطق مانند چوئبده و اروندکنار ایجاد شود.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند افزود:اعضا شورا نیز چنانچه پیشنهاداتی داشته باشند در حوزه‌های مختلف به ما ارائه کنند و ما نیز اقدام کرده و محرکی برای فعالیت ایجاد می‌کنیم.

زمانی گفت:پروژه ایجاد راه‌آهن شلمچه به بندر ماهشهر که از منطقه آزاد اروند می‌گذرد آغازشده است، ادامه پروژه اروند صغیر در حال انجام است و پروژه اتصال آزادراه ماهشهر به شلمچه نیز در حال انجام است .

وی افزود:برای طرح جامع منطقه آزاد اروند نیز مشاور بین‌المللی انتخاب می‌کنیم. ایجاد شهر جدید و هوشمند اپاتان را نیز در برنامه داریم و چند مشاور خارجی در این خصوص اعلام آمادگی کردند و چند سرمایه‌گذار نیز قصد سرمایه‌گذاری دارند. من به آینده منطقه امیدوارم و این منطقه ظرفیت 2 میلیون نفر جمعیت را خواهد داشت.

در پایان این نشست با اهدای لوح تقدیر از اعضای شوراهای شهر آبادان، خرمشهر و مینوشهرتقدیر شد.

انتهای پیام/د

تاکید برحضور شوراها و مدیریت شورایی و مشورتی

برچسب ها: صادرات ، شورای شهر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.