سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نگاه مسئولان و مدیران نسبت به تئاتر تغییر کند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیر گفت: نگاه مسئولان و مدیران نسبت به تئاتر تغییر کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر ، غلامرضا ناطقی پور صبح شنبه در مراسم جشن تئاتر اردیبهشت در بردخون اظهار داشت: هنر نمایش بردخون در گذشته رشدی نداشت، اما امروز با همت و تلاش هنرمندان به جایگاه واقعی خود رسیده است.

وی با تأکید بر اینکه سرچشمه نمایش از مدارس است، افزود: تئاتر امروز دیر که یکی از پتانسیل‌های کشور است از مدارس آغاز شد و بردخون که مهد علم و هنر است به این جایگاه خواهد رسید.

ناطقی پور با بیان اینکه اگر هنرمندان طالب پیشرفت هستند باید بزرگان و هنر را بشناسند، اضافه کرد: سبک‌ها و مکتب‌های هنری یکی یکی از بین می‌روند و تنها انسان می‌ماند و تنها هنرمند ماندگار است که انسانیت را نمایش می‌دهد.

وی ادامه داد: اگر کسی می‌خواهد به سرعت پیشرفت کند باید با تئاتر شروع کند و دشمنی با هنر دشمنی با خورشید است و اگر بخواهیم با آن دشمنی کنیم، می‌سوزیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیر خطاب به مردم و مسئولان گفت: تئاتر بستری مناسب برای ارتقاء اندیشه‌های پاک است که با رفتار موضوع را انتقال دهیم و اگر به طرف هنرمندان نرویم و با فکر او زندگی نکنیم افراد دیگری جای ما را می‌گیرند.

وی با تجلیل از فعالیت هنرمندان نمایش بردخون ابراز داشت: تئاتر و هنرمندان را باور کنیم و با توجه به همه فاکتور‌ها بویژه نیروی انسانی، عشق و علاقه بکوشیم تا ثمرات مناسبی حاصل شود.

وی با بیان اینکه پرکارترین کارگردان استان در این منطقه فعالیت می‌کند، گفت: بردخون به ادبیات و هنر خود می‌بالد، زیرا تئاتر جای خود را باز کرده که امیدواریم با مشارکت آموزش و پرورش نمایش دانش آموزی شروعی رویایی کند.

ناطقی پور یادآور شد: سال گذشته اعتبار جاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیر ۳۰ میلیون ریال بوده که حدود نیمی از این اعتبار به بردخون اختصاص یافته است.

در ادامه این برنامه که با مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، مجتمع فرهنگی هنری بردخون، نمایندگی ورزش و جوانان بخش در تالار مفتون مجتمع فرهنگی هنری بردخون برگزار شد پیام روز جهانی تئاتر توسط قحطبه فخرایی و فعالیت یک ساله انجمن نمایش مجتمع توسط محسن احمدی ارائه و قطعه کوتاه نمایشی به اجرا درآمد.

سپس با حضور مسئولان بخش از ۴۰ نفر از هنرمندان نمایش با تقدیم لوح، تقدیر شد. یادآور می‌شود در حاشیه این مراسم نمایشگاه عکسی از فعالیت‌های انجمن نمایش مجتمع فرهنگی هنری بردخون برپا شده بود.

انتهای پیام/ب

نگاه مسئولان به تئاتر تغییر کند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.