سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریک کاربران به مناسبت ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان

روز ولادت حضرت علی اکبر (ع) به عنوان روز جوان شناخته می شود به همین مناسبت جمعی از کاربران فضای مجازی با راه اندازی هشتگ روز جوان، این روز را تبریک گفتند.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ماه شعبان ایام شادی و سرور اهل‌بیت پیامبر علیهم‌السلام می‌باشد. یازدهم شعبان نیز ولادت گل هاشمی، جوان کربلا، ولادت حضرت علی اکبر (ع) است.

حضرت علی اکبر (ع) بنا به روایتی در یازدهم شعبان، سال ۴۳ قمری در مدینه منوره متولد شد. پدر گرامی‌اش امام حسین علیه السلام و مادرش لیلی بنت ابی مره بن عروه بن مسعود ثقفی است.

امام حسین علیه السلام، حضرت علی اکبر علیه السلام را عصارة بنی هاشم و شبیه ترین مردم به پیامبر صلی الله علیه وآله دانسته، و فرمودند: هر وقت دلمان برای رسول الله تنگ می شد، مشتاق زیارت علی اکبر می شدیم و زیارت و ملاقات علی اکبر علیه السلام بود که دلمان را در فراق پیامبر صلی الله علیه وآله تسلی می بخشید. پس اگر کسی شیفتة جمال و کمال پیامبر صلی الله علیه وآله است، می تواند از رخسار و فضایل علی اکبر هم به پیامبر صلی الله علیه وآله برسد.

در تقویم کشورمان روز ولادت حضرت علی اکبر (ع) به عنوان روز جوان شناخته می شود و به همین مناسبت جمعی از کاربران فضای مجازی با راه اندازی هشتگ روز جوان، این روز را تبریک گفتند.

 

 

 

 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
عمار
۲۲:۴۵ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
السلام علیک یا حضرت علی اکبر ع . روز جوان بر تمامی جوانان مومن و با غیرت و با تقوا مبارک باد ، صلوات و التماس دعا . در جوانی پاک بودن شیوه پیغمبریست ور نه هر گبری به پیری میشود پرهیزگار . لبیک یا حسین ع .
ناشناس
۱۵:۴۹ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
جووون فقط جوونای قدیم
ناشناس
۱۵:۴۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
تا می توانی جوانی کن و جوان باش اما یادت نرود که درگذشت زمان را چاره ای نیست

که درمان کند و این ناچاری به خاطر این است که قدر جوانی ات را بدانی

روز جوان بر شما مبارک باد
ناشناس
۱۵:۴۴ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
جالب بود مرسی
ناشناس
۱۵:۳۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
به تمامی مدافعان حرم و شهدا تبریک می گم روز جوان رو
ناشناس
۱۵:۳۷ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
مبارککککککه
ملکوت
۱۰:۵۷ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
روز جوان به جوانان غیور وبا بصیرت ودر خط ولایت و امام زمانشون وبه خانوادهای شهیدان که جوانانشان برای دفاع از اسلام واهلبیت نثار کرده اند هم تبریک باد.