سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در ادامه موج کناره‌گیری‌ها در واشنگتن؛

نماینده جمهوری‌خواه آمریکایی در پی افشای فسادهای مالی و اخلاقی‌اش استعفا کرد

یک نماینده جمهوری‌خواه آمریکایی در پی افشای رسوایی جنسی و استفاده از بودجه دولتی برای مصارف شخصی خود، از سمتش استعفا کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «پاتریک میهن»، نماینده جمهوری خواه حوزه انتخابیه هفتم پنسیلوانیا در مجلس نمایندگان آمریکا که از پول مالیات دهندگان آمریکایی برای حل و فصل یک شکایت مربوط به آزار و اذیت جنسی یکی از کارکنان سابقش استفاده کرده بود، روز گذشته (جمعه) از این سمت استعفا کرد و گفت که این پول را به خزانه داری آمریکا باز می گرداند.

پاتریک میهن 62 ساله که سه فرزند دارد، روز گذشته در نامه ای به «پال رایان»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و «تام ولف»، فرماندار پنسیلوانیا، استعفای خود را اعلام کرد. وی نخستین بار در ژانویه 2011 به عضویت این مجلس در آمد.

روزنامه نیویورک تایمز چندی پیش فاش کرد که پاتریک میهن مبلغ 39000 دلار از پول مالیات دهندگان آمریکایی برای پرداخت به شخصی که شکایتی علیه او مبنی بر آزار و اذیت جنسی یکی از کارکنان سابقش تنظیم کرده بود، استفاده کرد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که پاتریک میهن از بودجه صندوق رسمی کنگره برای پرداخت 39000 دلار استفاده کرده است. بودجه این صندوق هم از پول مالیات دهندگان آمریکایی تأمین می شود.

میهن اعلام کرد که موافقت «کمیته اخلاق» را برای استفاده از بودجه 39000 دلاری دریافت کرده بود. لازم به ذکر است که در آن زمان پاتریک میهن هم یکی از اعضای این کمیته بود که به دنبال افشای رسوایی های پاتریک، پال رایان او را از عضویت در کمیته اخلاق برکنار کرد.

پاتریک میهن با اعلام استعفای خود گفت که مبلغ 39000 دلار را در مدت 30 روز به وزارت خزانه داری بازمی گرداند. پاتریک میهن در ماه ژانویه سال جاری میلادی به دنبال افشای رسوایی جنسی اش اعلام کرده بود که قصد ندارد بار دیگر در انتخابات پارلمانی نامزد شود.

این آخرین نمونه استعفاها در واشنگتن محسوب می شود. حدود دو هفته پیش هم مشاور جدید مایک پنس، معاون دونالد ترامپ تنها دو روز پس از انتصاب، به علت درگیری بوجود آمده میان ترامپ و پنس از سمتش کناره گیری کرد. پیش از آن هم تام بوسرت، مشاور امنیت داخلی دونالد ترامپ از سمت خود استعفا کرده بود.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.