سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر خارجه قطر خطاب به مقامات عربستان: احمق فرض کردن افکار عمومی جهان عرب دیگر بس است!

وزیر خارجه قطر در واکنش به درخواست الجبیر مبنی بر تأمین هزینه حضور نیرو‌های آمریکایی در سوریه توسط دوحه، از ریاض خواست افکار عمومی جهان عرب را احمق فرض نکند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در واکنش به اظهارات مقامات عربستان سعودی در خصوص مشارکت قطر در تأمین مالی حضور نیروهای آمریکایی در خاک سوریه و جایگزین شدن سربازان قطری در صورت خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، قطر از ریاض خواست افکار عمومی جهان عرب را احمق فرض نکند.

شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر، در واکنش به اظهارات عادل الجبیر همتای عربستانی خود که از قطر خواسته بود هزینه حضور نیروهای آمریکایی در خاک سوریه را تامین کند گفت: احمق فرض کردن افکار عمومی جهان عرب،‌ دیگر بس است ... افکار عمومی جهان عرب اکنون بیش از آنچه که آنها (مقامات سعودی ) تصور می کنند آگاه هستند و همه هم می دانند منظور دونالد ترامپ‏، رئیس جمهوری آمریکا، چه کسانی بوده است. در خصوص سخنان ترامپ، آنچه که به ما مربوط می شود را بسیار جدی می گیریم و درباره آن در چارچوب همکاری راهبردی خود با آمریکا گفتگو خواهیم کرد. وی افزود باید بگویم که اظهارات الجبیر ارزش پاسخ دادن ندارد.

رئیس دستگاه دیپلماسی و سیاست خارجی قطر درباره مسئله اعزام نیروهای نظامی کشورش به سوریه نیز گفت: «اعزام نیروهای بیشتر به سوریه فقط اوضاع این کشور را پیچیده تر و تلاش برای یافتن راه حلی برای بحران سوریه را دشوارتر خواهد کرد. ما خواستار راه حل سیاسی برای بحران سوریه هستیم. ما خواستار بازگشت ثبات و امنیت به سوریه هستیم».
انتهای پیام/

واکنش وزیر خارجه قطر به اظهارات الجبیر درباره تأمین هزینه نیروهای آمریکایی در سوریه

برچسب ها: عربستان ، آمریکا ، سوریه ، قطر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.