سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فیلم کوتاه "سس" نگاهی متفاوت به خانواده

فیلم کوتاه سازان آذربایجان غربی به مدد سواد هنری و خلاقیت هایشان توانسته اند در سال‌های گذشته در جشنواره‌های بین المللی خوش بدرخشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛فیلم کوتاه "سس" به کارگردانی «آرتوران نجفی گول» از تولیدات انجمن سینمای جوانان آذربایجان غربی در سال ۱۳۹۶ است که بعد از کسب جوایز مختلف در جشنواره‌های بین المللی، روز دوشنبه ۳ اردیبهشت به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی در ارومیه اکران شد. فیلم کوتاه «سس» در جشنواره‌های بین المللی «زنیت» روسیه و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم خانواده جمهوری آذربایجان" در رقابت با فیلم‌های دیگری از کشور‌های ترکیه، امریکا، مالت، قزاقستان، قرقیزستان، افغانستان، ایتالیا و قطر جایزه بهترین فیلم کوتاه را به خود اختصاص داده است. احسان مهدیان، رئیس انجمن سینمای جوان ارومیه از مشخصه‌های این فیلم می‌گوید.


اکران فیلم کوتاه "سس" برگزیده جشنواره بین المللی

 

رئیس انجمن سینمای جوان ارومیه در خصوص اکران این فیلم اظهار می‌کند: داستان فیلم کوتاه "سس" به زندگی زن و شوهر پیری می‌پردازد که خر و پف‌های شبانه پیرمرد خواب راحت را از شریک زندگی اش سلب کرده تا جایی که اعتراضات مستمر زن به نتیجه نمی‌رسد و بالاخره پیرزن تصمیم می‌گیرد برای اثبات اعتراضات خود صدای خروپف شوهرش را ضبط کند که همان شب شوهرش فوت می‌کند.
احسان مهدیان ادامه می‌دهد: در ادامه این فیلم، پیرزن درصدد حل مشکل برمی آید، اما ناخواسته وضعیت را پیچیده‌تر می‌کند به طوری که بیننده در ادامه شاهد صحنه‌های احساسی از این فیلم است.
وی درباره عوامل فنی و اجرایی این فیلم می‌گوید: مهدی میمندی تصویربردار، تقی ترکمانی و توران ملک آرا بازیگران، اتابک خلیلی صدابردار و احسان افشاریان صداگذار این فیلم کوتاه است. این فیلم کوتاه در مدت زمان ۱۸ دقیقه ضبط شده است.

رئیس انجمن سینمای جوان ارومیه با اشاره به حمایت حوزه هنری جهت اکران این فیلم کوتاه، می‌گوید: این فیلم کوتاه روز دوشنبه سوم اردیبهشت با حضور علاقه مندان، در سالن حوزه هنری آذربایجان غربی اکران شد. در این زمانه که هیچ حمایتی از فیلم‌های کوتاه نمی‌شود؛ این اقدام جای تقدیر بسیاری دارد.

نبود حمایت مادی و معنوی مسئولان از انجمن سینمای ارومیه

 

مدیر انجمن سینمای جوان ارومیه با اشاره به نبود حمایت‌های مادی و معنوی مسئولان استان و کمبود امکانات سخت افزاری و سخت افزاری را از مهمترین مشکلات انجمن اعلام کرده و می‌گوید: حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد استان به طور کامل از این انجمن قطع شده است و امید می‌رود با روی کار آمدن مدیریت جدید این اداره کل شاهد ایجاد تغییر و تحولات اساسی در انجمن سینمای مرکز استان باشیم.
مهدیان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶۰ انجمن سینمایی در سطح کشور فعالیت می‌کند اظهار می‌کند: بر اساس تفاهم نامه سه جانبه بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان سینمایی و ادارات کل استان‌ها تامین هزینه‌های لازم برای استمرار فعالیت انجمن‌های فعال به صورت مشترک از محل اعتبارات کشوری و استانی است، اما با کمال تاسف در آذربایجان غربی خبری از این اعتبارات حمایتی نیست.
وی اعتبارات انجمن سینمای جوان ارومیه را بسیار محدود اعلام کرده و اظهار می‌کند: استان آذربایجان غربی در حوزه عکاسی و فیلم سازی پتانیسل و ظرفیت‌های بالایی دارد، ولی سالهاست به دلیل نبود حمایت‌های لازم زحمات و تلاش‌های هنرمندان استان به هدر می‌رود.
مدیر انجمن سینمای جوان ارومیه در پاسخ به این سوال که چرا حامیان مالی از صنعت فیلم سازی استان حمایت نمی‌کنند، می‌گوید: با کمال تاسف استان آذربایجان غربی به علت نداشتن مراکز صنایع بزرگ و مطرح، جزو استان‌های صنعتی کشور محسوب نمی‌شود و طبیعی است که با نبود استقبال از سوی مراکز صنعتی مواجه بوده و در نتیجه حامی مالی هم نداریم.

انتهای پیام/ن.م

برچسب ها: اکران فیلم ، تئاتر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.