سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توجه به مقوله ایمنی حمل و نقل باید همیشگی باشد

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: ایمنی مختص یک هفته و دهه نیست و باید همواره مورد توجه ویژه همه مردم قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛عبدالحسین علی اکبری مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به فرارسیدن هفتم اردیبهشت روز ملی ایمنی حمل و نقل افزود: نامگذاری این هفته به عنوان هفته ایمنی حمل و نقل فرصت مغتنمی است تا حساسیت همه آحاد جامعه به این موضوع برانگیخته شده تا هرشخص به نوبه خود در عملیاتی نمودن این مقوله مهم تلاش نماید.

وی تصریح کرد: هفتم اردیبهشت ماه از سوی شورای فرهنگ عمومی به عنوان روز ملی ایمنی حمل و نقل نامگذاری شده و همزمان برنامه‌های متنوعی در استان تدارک دیده شده است.

این مقام مسئول افزود: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به اجرای طرح اموزش ایمنی کاربران جاده‌ای در چهار گروه عابرین پیاده، راکبان موتور سیکلت، وانت بار‌ها و ادوات کشاورزی، توزیع کلاه ایمنی به مورتورسیکلت سواران، نظارت نامحسوس از ناوگان عمومی حمل و نقل جاده ای، حضور در مدارس حاشیه راه‌های استان و مهدکودک‌ها جهت ارائه آموزه‌های ترافیکی، نصب ده‌ها بنر و بیلبورد و شعار‌های ایمنی در جاده‌ها اشاره کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی تاکید کرد: اطلاع رسانی محیطی، مجازی و رسانه‌ای در خصوص رعایت موارد ایمنی و ترافیکی از جمله شعار «ایمن برانیم، سالم بمانیم» به مناسبت روز ملی ایمنی حمل و نقل با تمرکز بر محور‌های پر تصادفات در دستور کار است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان به حضور راهداران در محور‌های مواصلاتی اشاره و تصریح کرد: استمرار خط کشی محور‌های مواصلاتی و ارائه خدمات فنی رایگان راهداران به خودرو‌های درراه مانده نیز دیگر این برنامه‌ها را شامل می‌شود.

وی اذعان داشت: هدف از اجرای این برنامه‌ها در هفته ایمنی حمل و نقل ایجاد احساس مسئولیت در عموم مردم جهت افزایش امنیت تردد‌های جاده‌ای و تلاش برای عملیاتی نمودن شعار "یک تصادف هم زیاد است"، بوده و امیدواریم بتوانیم به نقطه مطلوب در این خصوص برسیم.

انتهای پیام/ن.م

هفتم اردیبهشت روز ملی ایمنی حمل و نقل

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.