سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری المپیاد دانش آموزی نانو در اصفهان

همزمان با سرارسر کشور المپیاد دانش آموزی علوم و فناوری نانو با حضور شرکت کنندگان پسر و دختر پایه نهم تا پیش دانشگاهی امروز برگزار شد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مسئول برگزاری نهمین المپیاد دانش آموزی علوم و فناوری نانو در اصفهان گفت: المپیاد دانش آموزی علوم و فناوری نانو با حضور شرکت کنندگان پسر و دختر پایه نهم تا پیش دانشگاهی از ساعت 10صبح امروز به طور همزمان در اصفهان، کاشان، شهرضا و نجف آباد آغاز شد.

مهدی واعظ هدف از برگزاری این المپیادرا پایدار سازی جریان تربیت نیروی انسانی و شناخت استعدادهای برتر در این عرصه عنوان کرد و افزود: این آزمون مشتمل بر 60سوال تستی مشترک در سراسر کشور در زمینه روش های ساخت مواد نانو، آنالیز و کاربرد این دانش است.
وی گفت: در کل کشور 19هزار دانش آموز در این المپیاد شرکت می کنند و پس از آن 200نفر برگزیده می شوند و از این تعداد، 30نفر به مرحله سوم راه خواهند یافت.

واعظ افزود: استان اصفهان از حیث تعداد ثبت نام کنندگان در این آزمون در جایگاه هجدهم کشور قرار دارد.
فناوری نانو، نانو فناوری یا نانو تکنولوژی رشته‌ای از دانش کاربردی و فناوری است که جستارهای گسترده‌ای را پوشش می‌دهد و موضوع اصلی آن نیز مهار و استفاده از ابعادی از مواد در ابعاد کمتر از یک میکرومتر، حدود یک تا یکصد نانومتر است.

 

انتهای پیام/م 

 

برگزاری المپیاد دانش آموزی علوم و فناوری نانو

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.