سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار سرپل ذهاب؛

نگاه علمی جوانان چاشنی سیاستگذاری اجتماعی و عمرانی شود

فرماندار سرپل ذهاب گفت:جوانان موتور محرکه تحول اجتماعی و نشاط فرهنگی هستند و انتظار این است ایده های کاربردی و عملیاتی در راستای توسعه و ساماندهی با همفکری مورد نقد و ارزیابی قرار گیرد.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،  جمالی نیا  فرماندار سرپل ذهاب در جلسه جوانان با  با موضوع " چالش ها و فرصت های بازسازی پسا زلزله گفت: شایسته است نگاه علمی و تخصصی جوانان چاشنی سیاستگذاری اجتماعی و برنامه ریزی عمرانی شهرستان شود و انتقال دیدگاههای جوانان به کارگروههای اداری نهادینه و تسهیل شود.

وی با بیان اینکه استمرار و نهادینه کردن نشست های هم اندیشی با جوانان حتما باید مورد توجه واقع شود؛ بر ضرورت مشارکت جوانان در پیشبرد پروژه بازسازی ، انعکاس و برجسته سازی آسیب های موجود و چاره اندیشی در جهت مرتفع نمودن آنها تاکید کرد.

 جمالی نیا با بیان پتانسیل های غنی منطقه در ابعاد مختلف و شرح آسیب های وارده به زیرساخت ها ، ابنیه و تاسیسات اقتصادی در جریان زلزله اخیر، اهم اقدامات انجام شده به منظور احیا و ارتقای شرایط زندگی مردم را توضیح داد .

 پس از  صحبت های فرماندار سرپل ذهاب تعدادی از جوانان به ذکر مباحث ، نقطه نظرات و ارائه راهکارهای خود پیرامون چالش ها و فرصت های بازسازی پرداختند.

 مباحثی نظیر پشت پا زدن برخی نهادها به تعهدات بیمه ای ، لزوم حساسیت و سخت گیری در حوزه استاندارسازی سازه ها و واحدهای آزمایش خاک و بتن،مشکلات امهال وام ها ، اخذ اعتبارات فوق العاده استانی و کشوری برای سرپل ذهاب، فرصت سازی از حضور مقامات عالیه در شهرستان، توجه به وضعیت ناگوار بهداشتی سرپل ذهاب،پیگیری تعهدات بیمه نسبت به واحدهای مسکن مهر الوند ،ابهامات جمع آوری کانکس های مجردی و صنفی غیر بومی ، نارضایتی از فعالیت دستگاههای متولی امر فرهنگ و هنر شهرستان ،بلاتکلیفی مستاجران روستایی ، تامین عاجل وسایل سرمایشی، توجه به صنعت گردشگری ، ضرورت بازگشایی بازارچه تیله کوه ، بهره گیری از نیروهای بومی در روند بازسازی ، احیای اشتغال و کارآفرینی ، حمایت از واحدهای صنعتی ، مشارکت سازمان های مردم نهاد در مقابله با آسیب های اجتماعی  در متن سخنان جوانان حاضر بود.

 

انتهای پیام/ز

 

  استمرار  نشست های هم اندیشی با جوانان حتما باید مورد توجه واقع شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.