سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حبیبی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

اجرای طرح دادرس در 9 هزار و 600 مدرسه در سال گذشته

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر از اجرای طرح دادرس در 9 هزار و 600 مدرسه در سال 96 خبر داد.

مسعود حبیبی رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛؛ اظهار کرد: در اجرای ششمین دوره طرح «دادرس» در مدارس کشور که در سال 96 صورت گرفت، 8 مهارت کمک‌های اولیه به دانش‌آموزان آموزش داده شد.

وی در ادامه تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح مهارت‌هایی مانند ارزیابی وضعیت بیمار و مصدوم، احیای قلبی ریوی، نحوه جلوگیری و بندآوردن خونریزی مصدوم و چگونگی برخورد با مصدومی که دچار شکستگی شده است، حمل مصدوم، چادرزنی، اطفای حریق و در نهایت پناهگیری و خروج اضطراری در مواقع بروز حوادثی چون زلزله به دانش آموزان ارائه شده است.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: طرح «دادرس» با مدیریت سازمان جوانان و مشارکت وزارت آموزش و پرورش در سال 96 ، در 9 هزار و 600 مدرسه سراسر کشور و برای 400 هزار دانش آموز در مقطع هشتم اجرا شد.

حبیبی در ادامه یادآور شد: دانش آموزان با عضویت در گروه‌های 14 نفره، ضمن فراگیری مهارت‌های 8 گانه در طرح «دادرس» در پایان دوره‌های آموزشی با یکدیگر در سطح مدرسه دختران و پسران، استان و در نهایت در سطح کشور در قالب المپیاد به رقابت می‌پردازند و از نفرات و گروه‌های برتر تقدیر می‌شود.

وی اضافه کرد:طرح «دادرس» به معنای «دانش آموز آماده در روزهای سخت» است و دانش آموزان با فراگرفتن مهارت‌های 8 گانه ای که پیش از این ذکر شد، برای رویارویی و مواجهه با شرایط سخت آمادگی نسبی را به دست می آورند.

رئیس سازمان جوانان خاطرنشان کرد: آموزش کمک‌های اولیه در جامعه اثرات بسیار زیادی دارد و استفاده از ظرفیت و توانمندی افرادی که چنین آموزش‌هایی را فرا گرفته اند، منجر به کاهش اثر حوادثی چون زلزله و در واقع انجام خودامدادی  و دگرامدادی مطلوب خواهد شد.

حبیبی یادآور شد: آموزش مهارت‌های 8 گانه به دانش آموزان با هدف تقویت حس بشردوستانه  میان آن‌ها در مدارس صورت می‌گیرد و همچنین دانش آموزان با انجام کارهای گروهی و مزایای آن آشنا می‌شوند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر کانون‌های دانش آموزی جمعیت هلال احمر در اغلب مدارس کشور و با حضور دانش آموزان مقاطع متوسطه مشغول به فعالیت هستند و  با برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی دانش آموزان را در مهارت‌های گوناگون توانمند می‌کنند.

انتهای پیام/

اجرای ششمین دوره طرح «دادرس» در مدارس کشور طی سال 96

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.