سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو هیئت‌رئیسه اتاق اصناف استان قم مطرح کرد:

۳۰۰۰ هزار واحد صنفی بدون پروانه در استان قم وجود دارند

عضو هیئت‌رئیسه اتاق اصناف استان قم گفت: ۳۰۰۰ هزار واحد صنفی بدون پروانه رسمی در استان قم مشغول فعالیت هستند.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ سید ابراهیم صحفی عضو هیئت‌رئیسه اتاق اصناف استان قم ظهر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: نوسانات نرخ ارز اثر منفی روی بازار و تولید استان گذاشته است.

وی با اشاره به تعداد زیاد واحدهای فاقد پروانه رسمی در استان قم افزود: در سال‌های گذشته بیش از 1000 واحد فاقد پروانه کسب در استان قم مشغول به فعالیت بوده که با برخوردهای صورت گرفته به 3000 هزار واحد صنفی فاقد پروانه‌های رسمی تنزل پیداکرده‌اند.

‌صحفی با اشاره به اهمیت و اثرگذاری کسب‌وکار اینترنتی در استان خاطرنشان کرد: رونق کسب‌وکارهای مجازی ازجمله مهم‌ترین محورهای فعالیت اقتصادی استان در سال جاری است.

وی با انتقاد از نرخ سود 18 درصد تسهیلات در نظر گرفته‌شده برای واحدهای صنفی تأکید کرد: مشکلات واحدهای صنفی استان در حدی بوده که دریافت تسهیلات با سود نرخ 18 درصدی برای هیچ‌کدام از آن‌ها توجیه اقتصادی ندارد چراکه رکود در واحدهای صنفی قم بسیار فراوان است.

عضو هیئت‌رئیسه اتاق اصناف استان قم افزایش مستمر حق بیمه را یکی از مهم‌ترین عوامل رکود در بازار و اصناف استان دانست و ابراز کرد: افزایش مستمر دریافتی شرکت‌های بیمه از واحدهای صنفی به‌شدت در رونق و افزایش تولیدی اثر منفی گذاشته است.

مدیرعامل منطقه ویژه سلفچگان نیز در این جلسه تأکید کرد: پروژه اتصال راه‌آهن به منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان ازجمله مهم‌ترین اقدامات خوب استان در این منطقه بوده است.

سید مهدی طباطبایی ادامه داد: دولت تصمیم‌گیری‌های خوبی در زمینهٔ کنترل ارز گرفت اما مشوق‌های لازمی برای آن در نظر نگرفته‌، دولت در زمینهٔ نرخ ارز شرایط و ضوابط مناطق ویژه اقتصادی را در نظر نگرفته است، چراکه در قانون ایجاد مناطق آزاد، این مناطق مشمول قانون  متروکه‌شدن کالا نیستند.

وی عنوان کرد: مسیر صادرات در استان قم به‌شدت طولانی است به‌نحوی‌که در برخی مواقع سبب مرجوعیت کالاهای تولیدی می‌شود، اتصال راه‌آهن به منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان و ایجاد بار انداز دو اولویت مهم و اساسی استان قم در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان است.

انتهای پیام/ت

نوسانات نرخ ارز اثر منفی روی بازار و تولید استان  قم گذاشته است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.