سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بخشایش در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ترامپ قصد دارد سه اصلاحیه به برجام اضافه کند/ ماندن آمریکا در این توافق، آن را بی‌رمق می‌کند

کارشناس مسائل بین الملل گفت: آمریکا می‌خواهد، اروپا را تحت فشار قرار دهد، ایران را به میز مذاکره بکشاند و برجام را در سه اصلاحیه مورد تجدیدنظر قرار دهد.

احمد بخشایش کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با  خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تصمیم نهایی ترامپ در خصوص ماندن یا خروج آمریکا از برجام، اظهار کرد: ترامپ مایل است ایران در برجام باقی بماند و خود به هیچ تعهدی پایبند نباشد.

وی با بیان اینکه آمریکا در این مدت برجام را گروگان گرفته است، افزود: مقامات آمریکایی همواره اعلام می‌کنند از برجام خارج می‌شویم زیرا این توافق خوبی نیست، در واقع آنها می‌خواهند اینطور نشان دهند که اوباما و مقامات پیشین آمریکا توافق خوبی منعقد نکردند و نباید به آن افتخار کرد.

بخشایش با تاکید براینکه کابینه فعلی آمریکا قصد دارد برجام را به عنوان دستاورد دولت پیشین این کشور بی‌ارزش نشان دهد خاطرنشان کرد: ترامپ در واقع سیاست را تبدیل به مسئله‌ای شخصی کرده و مباحث تجاری را به آن وارد  و از تیک‌های تجاری استفاده می‌کند. همچنین قصد دارد اروپا را تحت فشار قرار دهد، ایران را به پای میز مذاکره بکشاند و در نهایت برجام را در سه اصلاحیه مورد تجدیدنظر قرار دهد.

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: فکر می‌کنم با توجه به اینکه قرار است رئیس جمهور فرانسه و صدراعظم آلمان با ترامپ مذاکراتی داشته باشند، او در برجام باقی می‌ماند، اما ماندنش، این توافق را بی‌رمق می‌کند و از چشم‌ می‌اندازد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با خروج آمریکا از برجام، وضعیت منطقه چه خواهد شد، گفت: معتقدم خروج آمریکا از برجام تأثیر چندانی در منطقه ندارد.

بخشایش با بیان اینکه ایران بیش از 40 سال با آمریکا درگیر است، اضافه کرد: باید پیش از این دلار را از مبادلات تجاری کاهش می دادیم، به سمت استفاده از یورو و یوآن می‌رفتیم و با هر کشوری مبادله دوگانه می‌کردیم. اکنون شرایط باید به گونه‌ای مهیا شود که به این جهت پیش برویم.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
محمود
۱۸:۴۰ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
ترامپ غلط زیادی زیاد میکنه جدی نگیرید