سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چینی‌ها رغبت زیادی برای سرمایه گذاری در چابهار دارند

رئیس هیات مدیره فدراسیون صنعت نفت و پتروشیمی چین (CPCIF) گفت: چابهار با توجه به موقعیت جغرافیایی و داشتن اهمیت فراوان برای سرمایه گذاران مورد اقبال چینی‌ها قرار گرفته و تمایل زیادی برای حضور در این منطقه وجود دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  لی شوشنگ رئیس هیات مدیره فدراسیون صنعت نفت و پتروشیمی چین (CPCIF) در راس هیاتی ۳۲ نفره اقتصادی و تجاری پس از بازدید از بندر، مجتمع پتروشیمی و منطقه آزاد چابهار سه شنبه شب در جمع مدیران این مجتمع اظهار داشت: چابهار یک ظرفیت خوب برای سرمایه گذاران است.

وی با ابراز خوشحالی از سفر به چابهار و دیدار از منطقه آزاد، بندر شهید بهشتی و شهرک پتروشیمی خاطرنشان کرد: با کار و فعالیت و آماده سازی زیرساخت‌ها ظرف پنج تا ۱۰ سال چابهار می‌تواند به توسعه برسد و مکانی مناسب برای فعالیت سرمایه گذاران باشد.

وی بیان کرد: خداوند به مردم این سرزمین بندر و دریا عطا کرده است که باید به عنوان نعمت الهی برای آبادانی و توسعه منطقه از این ظرفیت‌ها بنحو شایسته استفاده کنند.

رئیس هیات مدیره فدراسیون صنعت نفت و پتروشیمی چین گفت: پس از برگشت نشست‌های متعددی با اعضای دولت و سرمایه گذاران کشور خود برگزار و ظرفیت‌های این منطقه را به آنان منتقل خواهیم کرد تا بتوانند سرمایه گذاری و حضوری فعال داشته باشند.

وی گفت: بندر، منطقه آزاد، پتروشیمی و دیگر صنایع می‌توانند به توسعه چابهار کمک کنند و پس از بررسی نهایی، فعالیت‌هایی را در حوزه پتروشیمی چابهار آغاز خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار نیز اظهار داشت: چابهار از بهترین موقعیت، ظرفیت و فرصت برای سرمایه گذاری کشور‌های مختلف از جمله چین برخوردار است.

عبدالرحیم کردی افزود: چابهار می‌تواند جمعیت ۸۰۰ میلیونی آسیای میانه را با جمعیت ۲ میلیارد نفری حوزه اقیانوس هند پیوند دهد.

وی بیان کرد: سازمان منطقه آزاد چابهار برای سرمایه گذاران مختلف از جمله کشور چین معافیت مالیاتی ۲۰ درصدی در نظر گرفته است و چینی‌ها می‌توانند در بخش‌های مختلف با امنیت و آسودگی خاطر در این منطقه سرمایه گذاری کنند.

چابهار نقطه‌ای امن برای سرمایه گذاری و سرمایه گذاران است

وی ادامه داد: چابهار نقطه‌ای امن برای سرمایه گذاری و سرمایه گذاران است.

مدیرعامل شهرک پتروشیمی توسعه نگین مکران نیز گفت: شهرک پتروشیمی چابهار در زمینی به مساحت هزار و ۲۹۰ هکتار در حال ساخت است که پیش بینی شده ۶ واحد گاز متانول و اوره آمونیاک در آن راه اندازی شود.

محمدرضا موثقی نیا افزود: در مجموع سه میلیارد یورو در شهرک پتروشیمی مکران سرمایه گذاری خواهد شد.

وی گفت: آماده استقبال از سرمایه گذاران چینی برای سرمایه گذاری و همکاری لازم هستیم.

لی شوشنگ رئیس هیات مدیره فدراسیون صنعت نفت و پتروشیمی چین (CPCIF) و هیات همراه از ظرفیت‌های بندری، منطقه آزاد و شهرک پتروشیمی چابهار دیدن کرده و در نشست‌هایی با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد و مدیران سایت پتروشیمی نگین مکران فرصت‌های سرمایه گذاری در این منطقه را مورد بررسی قرار دادند.

این هیات فردا بر اساس توافقات دولت چین و ایران در مراسم ساخت پارک پتروشیمی ایران با سرمایه گذاری چینی‌ها شرکت و تفاهم نامه‌هایی را با مسئولان کشور در تهران مبادله می‌کنند.

این هیات به منظور پیشبرد این تفاهم نامه‌ها و آشنایی بهتر با شهرک پتروشیمی مکران و بازدید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های تجاری، ترانزیتی و اقتصادی سفری یک روزه به چابهار داشت.

شهرستان چابهار از شرق با کشور پاکستان، از جنوب با دریای عمان (مکران)، از غرب با بندر کنارک و از شمال به شهرستان‌های دیگر سیستان و بلوچستان متصل است.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.