سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت‌الله سعیدی:

افراط‌ و تفریط مناسب زندان‌ها نیست

امام‌جمعه قم گفت: افراط‌ و تفریط مناسب زندان‌ها نیست به دلیل اینکه اگر مجرم بخشیده شود افراد دیگری با مشاهده این عمل به‌سوی کارهای ناشایست روی خواهند آورد

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار با اعضای شورای معاونین اداره کل زندان‌ها، روسا و مسئولان فرهنگی زندان‌های استان قم، به تاریخ زندان در گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: زندان در گذشته از نظر حاکمان وجود داشته و گاهی افراد ازنظر مردم، قانون و حاکمان مجرم شناخته می‌شدند که آنان را از آزادی‌های فردی باز می‌داشت.

وی با بیان اینکه نخستین زندان در زمان امیر المومنین (ع) تشکیل شد، گفت: حضرت علی (ع) به‌طور مداوم از زندان بازدید می‌کردند و به‌نوعی زندان را محل اصلاح مجرمان و توبه آنان قرار داده بود.

امام‌جمعه قم عنوان کرد: افراط‌ و تفریط مناسب زندان‌ها نیست به دلیل اینکه اگر افراطی در زندان صورت گیرد و مجرم بخشیده شود افراد دیگری با مشاهده این عمل به‌سوی کارهای ناشایست روی خواهند آورد، با فرد مجرم باید به‌گونه‌ای رفتار شود که مشخص شود فرد گناه‌کار است.

وی زندان را با اندیشیده شدن تدابیر درآمدزا دانست و افزود: می‌توان تدابیری اندیشید تا زندانیان را از مسیر منحرف و گمراه به‌سوی مسیری روشن هدایت کرد، از این‌رو لحظه‌ای نباید فردی بلاتکلیف در زندان‌ها وجود داشته باشد چراکه هر فردی دارای خانواده بوده و علاوه بر آن نیز این عمل حق‌الناس محسوب می‌شود.

‌تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س)ادامه داد: زندان نماد اقتدار و توانمندی نظام اسلامی است، بنابراین شخص مجرم باید بداند در صورت مرتکب شدن گناه نظام مقتدر اما منصف است.

انتهای پیام/ الف

نباید فردی بلاتکلیف در زندان‌ها وجود داشته باشد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.