وی با اشاره به اینکه انجام این فعالیت در مدت زمان طولانی خسته کننده است، افزود: یکی از عوامل تصادفات، خستگی و بی دقتی رانندگان است که طبق دستورالعمل رانندگان موظف هستند هر سه ساعت یکبار حتما توقف و استراحت داشته باشند، زیرا امنیت جان مسافران را به عهده دارند.
پناهنده به بعد شخصیتی رانندگان و نوع برخورد آنان با مسافر اشاره و خاطرنشان کرد: رانندگان باید با توجه به مواجه بودن با شخصیت های متفاوت، دیدگاه روانشناسی مناسبی داشته و نسبت به تقاضای مسافران بی تفاوت نباشند.
وی ادامه داد: رانندگان باید علاوه بر رفتار مناسب و حسن برخورد و تکریم مسافران، سرویس های مسافرتی خوبی را در اختیار مسافران قرار داده و شئونات اخلاقی، اسلامی و انسانی در محیط سفرهای بین شهری کاملا رعایت شود.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری استان همدان در ادامه به منشور حقوق مسافر در سفرهای جاده ای اشاره کرد و افزود: وجود برچسب توشه، راننده را از اتهامات مختلف مبرا می کند زیرا که مشکلات ناشی از محتویات ساک ها و یا جابجایی وسایل شخصی مسافران به وجود نخواهد آمد.
این مسئول همچنین بر سفری ایمن با رعایت کامل اصول ایمنی تأکید و تصریح کرد: توجه مدیران فنی به کم و کاستی های ناوگان مسافری در ایمن ماندن وسایل نقلیه و سفرهای انجام شده بسیار موثر است.
انتهای پیام/ د