سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دریادار فدوی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

هیچ سندی وجود ندارد که نشان دهد ایران مخل امنیت شده باشد

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: هیچ سندی وجود ندارد که نشان دهد جمهوری اسلامی ایران مخل امنیت در منطقه‌ای شده باشد.

دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه اجلاس فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند (IONS) که دوشنبه 3 اردیبهشت در تهران آغاز شد در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره پیام این اجلاس به کشورهایی که به دنبال گروه طلبی در دریا هستند، اظهار کرد: کشورهای منطقه صاحب تمدن‌های اصلی جهان هستند و همه کفایت لازم برای برقراری امنیت کشورهای خود و همچنین امنیت جهانی را دارند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با اشاره به این موضوع که منطقه اقیانوس هند به ویژه خلیج فارس اصلی‌ترین نقطه جهان است که برای تمام دنیا مفهومی خاص دارد، ادامه داد: موضوعی که در این منطقه مخل امنیت می‌شود، حضور آمریکایی‌ها و هم‌پیمانانشان است؛ حضور منفعت‌طلبانه آنها در مغایرت با اهداف کشورهای منطقه است.

وی تصریح کرد: قطعاً با عدم حضور کشورهایی چون آمریکا، انگلیس و فرانسه، تأمین‌کننده نهایی امنیت در منطقه‌ای که برای جهانیان مهم است، کشورهای همین منطقه خواهند بود.

فدوی، در پاسخ به این سؤال که اقتدار جمهوری اسلامی ایران بخصوص پس از گذشت 40 سال از عمر انقلاب به چه میزان افزایش یافته است، گفت: امسال چهلمین سال پیروزی انقلاب را جشن می‌گیریم و در این مدت هیچ کشوری در دنیا سندی در دست ندارد که نشان دهد ما اقدامی را انجام داده باشیم که مخل امنیت کشورهای دیگر باشد، اما هزاران سند وجود دارد که نشان می‌دهد مدعیانی که برای برقراری امنیت در منطقه ما حضور دارند مخل امنیت هستند؛ اصل وجودی این کشورها بر اساس ناامنی است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با بیان اینکه حضور ایران نه فقط برای منطقه، بلکه برای جهان امنیت می‌آفریند، ادامه داد: تمام دنیا اذعان کردند مجموعه‌هایی چون داعش موجب عدم امنیت جهانی هستند و حال سؤالی که باید مطرح کرد این است که چه کشوری برای نابودی این ناامنی تلاش کرد؛ آیا کشوری غیر از ایران و خون جوانان رشید انقلاب اسلامی و حتی جوانان غیر ایرانی که تفکر انقلاب اسلامی را درک کرده‌بودند، بود که امنیت را نصیب منطقه کرد؟

وی افزود: ما تفکر اسلامی داریم و روندی که دنبال می‌کنیم امنیت و آرامش را برای مردم دنیا به همراه خواهد داشت، اما کشورهایی که مخالف تفکر اسلام هستند تاریخچه‌ای پر از شرارت و جنایت دارند؛ پیام اصلی چنین کشورهایی ناامنی است، در حالی که پیام اصلی انقلاب اسلامی ملت ایران، امنیت برای همه دنیاست.

فدوی در بخش پایانی سخنانش در پاسخ به این سؤال که به نظر شما نیروهای دریایی ایران چه زمانی می‌توانند به دریاهای دوردست برسند، خاطرنشان کرد: نیروهای دریایی ارتش و سپاه در طول ایجاد توانمندی حرکت می‌کنند و انشاءالله به زودی نویدهای خوبی را به ملت خواهیم داد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.