سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در ۱۲ ماهه سال ۹۶ ؛

پوشش ۱۰۰ درصدی واکسیناسیون دام‌ها علیه تب مالت در آذربایجان غربی

طی ۱۲ ماهه سال ۹۶ بالغ بر یک میلیون راس دام سبک و سنگین علیه بیماری بروسلوز (تب مالت ) ایمن سازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ کامیار داهیم مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی ، از پوشش ۱۰۰ درصدی واکسیناسیون دام‌های واجد شرایط علیه بیماری بروسلوز طی ۱۲ ماهه سال ۹۶ خبر داد.

وی گفت: به منظور کاهش خسارات، تلفات و ضایعات دامی ناشی از بیماری جلو گیری از بروز این بیماری، اداره کل دامپزشکی استان با برنامه ریزی منسجم و با استفاده از توان بخش خصوصی در مجموع تعداد ۸۲۷ هزار و ۵۷۸ راس بره و بزغاله و تعداد ۲۷۴ هزار ۳۷۷ راس گاو گوساله را طی ۱۲ ماهه سال ۹۶ علیه بیماری بروسلوز (تب مالت) مایه کوبی نموده است.

وی گفت: بیماری برسلوز (تب مالت) یک از مهمترین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام می‌باشد که از دو بعد اقتصادی و بهداشت عمومی جامعه را متاثر می‌نماید. از بعد اقتصادی بعلت ایجاد سقط جنین موجب ضرر‌های اقتصادی فراوان به جامعه می‌گردد و از سویی در دام‌های مبتلا در صورتی که از گله حذف نگردد باعث انتشار بیماری و کاهش تولید

داهیم گفت: این بیماری در جمعیت دامی به بیماری بروسلوز در جمعیت انسانی به بیماری تب مالت معروف است. علائم بیماری در دام‌ها شامل تب بالا، سقط جنین و جفت ماندگی و در مواردی کاهش شیر می‌باشد.

انتهای پیام/ح


واکسیناسیون دام‌های آذربایجان غربی علیه بیماری بروسلوز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.