سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جلسه شورای اداری آذربایجان غربی با حضور محمد باقر نوبخت برگزار شد

جلسه شورای اداری آذربایجان غربی با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛جلسه شورای اداری استان آذربایجان غربی با حضور محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در استانداری آذربایجان غربی برگزار شد.

ناصر حضرتی رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی در جلسه شورای اداری استان با اشاره به اینکه استان آذربایجان غربی،استان ویژه در کشور است گفت:استان آذربایجان غربی تنها استان کشور است که با سه کشور همسایه است.

وی ادامه داد:سال استان آذربایجان غربی در تحقق بودجه مشکل خاصی نداشت و نزدیک به ۱۰۶ درصد بودجه در این استان تحقق یافته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی با اشاره به اعتبارات ستاد احیا دریاچه ارومیه گفت:اعتبارات دریاچه در سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

حضرتی با اشاره به سرانه درآمد استان گفت: در حالی که تولید سرانه کشور ۱۴ میلیون تومان می‌باشد متاسفانه استان حدود ۸ میلیون تومان است و نسبت به شاخص کشوری عقب هستیم.

وی افزود: بازگشت حقوق دولتی حاصل از استحصال معادن به ویژه معادن طلای استان از جمله پیشنهاد‌های اولویت دار در راستای محرک توسعه استان است.

مسئولان باید پیگیر مشکلات مردم باشند

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه نیز در ادامه جلسه شورای اداری گفت:مردم باید ماه شعبان، برای ورود به ماه رمضان آماده شوند.

وی ادامه داد:مسئولان و مدیران باید متن و بطن جامعه باشند و مشکلات مردم را پیگیر کنند و در جریان مباحث باشند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه شکاف و فاصله بین استان های مرزی با استان های مرکزی کشور بسیار زیاد است گفت:مسئولان باید در راستای کاهش این شکاف همت کنند و این مشکل را حل کنند.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی: با توجه به شرایط خاص مرزی و رنگین کمان اقوام و مذاهب مشکلات فرهنگی زیادی در استان داریم و نیازمند سرمایه‌گذاری فرهنگی هستیم.

عین الله شریف پور نماینده مردم ماکو، پلدشت، شوط و چالدران در مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از سخنرانان این جلسه شورای اداری بود.

وی با اشاره به اینکه باید توازن توسعه‌ای استان رعایت شود گفت:مرزنشینان ما با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

شریف پور افزود:اقتصاد استان آذربایجان غربی بر روی کشاورزی است که متاسفانه سرمازدگی اخیر تاثیر منفی زیادی را در معیشت مردم گذاشت.

 

انتهای پیام /ن.م

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.