سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تامین ۴۰ درصد آب مورد نیاز کشور با جنگل‌های زاگرس

معاون سازمان جنگل ها و مراتع کشور در سنندج گفت : سالانه ۹ میلیارد مترمکعب آب در جنگل های زاگرس تولید می‌شود که قادر به تامین ۴۰ درصد آب مورد نیاز کشور هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، عباسعلی نوبخت امروز دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل منابع طبیعی کردستان در سنندج با اشاره به اینکه وسعت جنگل‌های شمال کشور دو میلیون وچهار هزار هکتار است، گفت: وسعت جنگل‌های زاگرس بیش از ۶ میلیون هکتار است و قطعا این منطقه از اهمیت ویژه‌ای در کشور برخودار است.

وی با اشاره به اینکه در طول سال ۹ میلیارد مترمکعب آب توسط جنگل‌های زاگرس تولید می‌شود، عنوان کرد: جنگل‌های زاگرس قادر هستند ۴۰ درصد آب مورد نیاز کشور را تامین کنند.

وی با بیان اینکه حفظ جنگل‌های زاگرس یکی از مسائل ضروری و مهم کشور محسوب می‌شود، بیان کرد: از ۹ رودخانه بزرگ کشور ۷ رودخانه در منطقه زاگرس واقع شده است.

معاون امور جنگل‌ها سازمان جنگل‌ها و مراتع کشوراظهارداشت: اگر به هر دلیلی رابطه مابین اکوسیستم وانسان بهم بخورد و یکی از این دو از بین رود دیگری ارزش خود را ازدست می‌دهد.

نوبخت ادامه داد: باید با مشارکت دادن صحیح مردم و استفاده از نظرات کارشناسی شده کارشناسان و متخصصان با حداقل تخریب حداکثر استفاده را هم از منابع طبیعی در راستای توسعه کشور ببریم.

وی بیان کرد: ایران دارای پتانسیل‌های ارزشمندی است و از جمله آن می‌توان به وجود گرم‌ترین نقطه دنیا، بزرگ‌ترین و کوچک‌ترین پستاندار دنیا در کشورمان اشاره کرد.

دادستان سنندج هم در این مراسم از عدم استفاده از نیرو‌های توانمند استان کردستان در پست‌های کشوری گلایه کرد و گفت: متاسفانه مدیران بومی وتوانمند کردستان در سایر استان‌ها مورد پذیرش قرار نمی‌گیرند.

اکبر جوهری بیان کرد: نقشه برداری ۹۵ درصد اراضی ملی کردستان انجام شده است و در حال حاضربرای ۹۰ درصد عرصه‌ها هم سند صادر شده است.

انتهای پیام/ف

جنگل های زاگرس قادر به تامین ۴۰ درصد آب مورد نیاز کشور هستند

برچسب ها: بحران آب ، محیط زیست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.