سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مظنون حملات تروریستی سال ۲۰۱۵ پاریس به ۲۰ سال حبس محکوم شد

تنها مظنون بازمانده از حملات تروریستی سال ۲۰۱۵ پاریس در ارتباط با اتهام تیراندازی به سمت ماموران پلیس بلژیک، به بیست سال حبس محکوم شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی، آخرین مظنون بازمانده از حملات تروریستی سال 2015 پاریس در ساعات گذشته در بروکسل بلژیک محاکمه شد. این دادگاه صلاح عبدالسلام را به بیست سال حبس محکوم کرد. اتهامی که وی به استناد آن حکم حبس را دریافت کرد - مستقیما ارتباطی به حملات تروریستی سال 2015 پاریس ندارد، اما بی ارتباط با این حملات نیست.

چهار ماه پس از حملات تروریستی پاریس بود که صلاح عبدالسلام، به عنوان تنها مظنون بازمانده از آن حملات مرگبار، دقیقا در لحظاتی که نزدیک بود در بلژیک بازداشت شود به سمت ماموران پلیس این کشور تیراندازی کرد. این تیراندازی در حومه شهر بروکسل رخ داد. وقتی ماموران پلیس به مخفیگاه صلاح عبدالسلام رسیده بودند، پلیس احتمال داد که این فرد مظنون به همراه سایر اعضای گروه تروریستی در آنجا مخفی شده باشند. در لحظاتی که ماموران منتظر بررسی خانه بوند، ناگهان به سمت آن‌ها تیراندازی شد و در نتیجه آن سه مامور زخمی شدند.

دادگاه بلژیک پس از بررسی ماجرای تیراندازی، اعلام کرد صلاح عبدالسلام به همراه دو نفر دیگر تلاش کرده بودند ماموران پلیس را بکشند. وی سه روز پس از تیراندازی در بلژیک در خانه‌ای دیگر بازداشت شد.

صلاح عبدالسلام در دو سال گذشته در فرانسه در حبس انفرادی بوده است. وی منتظر جلسه محاکمه اصلی در فرانسه است که مربوط به حملات تروریستی پاریس می‌شود. در حمله تروریستی پاریس 130 کشته شدند.

اکنون معلوم نیست که وی چگونه باید این دوره حبس را در بلژیک سپری کند، چون هم اکنون منتظر جلسه اصلی محاکمه در ارتباط با حملات تروریستی پاریس است. مقامات بلژیک باید با مقامات فرانسه درباره چگونگی سپری شدن این حکم حبس هماهنگی لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.