سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طحانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

افت شاخص بورس به دلیل ساز و کار نامناسب بازار ارز

تحلیل گر بازار سرمایه گفت: مشخص نبودن ساز و کار مناسب در بازار ارز، یکی از دلایل افت شاخص بورس طی روز‌های گذشته بوده است.

مهدی طحانی، تحلیل گر بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به افت شاخص بورس در روز‌های اخیر اظهار کرد: سه رویکرد مهم در افت و خیز بازار سرمایه در روز‌های اخیر تاثیرگذار بوده که این رویکرد‌ها عبارت است از مشخص نبودن ساز و کار مناسب در بازار ارز، بازار سکه و عوامل بین المللی؛ همچنین در این ماه وضعیت برجام مشخص می‌شود که این عامل می‌تواند در وضعیت بازار تاثیرگذار باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که ریسک‌های غیراقتصادی و تنش‌های منطقه‌ای می‌تواند عامل تاثیرگذار بر معاملات بازار سرمایه باشد یا خیر، تصریح کرد: زمانی این تنش‌ها از بین می‌رود که تکلیف بازار ارز و سکه و همچنین برجام مشخص شود، چراکه هرسه این عوامل می‌تواند در بازار سرمایه تاثیرگذار باشد.

این تحلیل گر بازاربورس در خصوص وضعیت بازار سرمایه در ماه‌های پیش رو گت: بلاتکلیفی بازاربورس طی دوهفته آینده همچنان ادامه دارد ، چراکه مشخص شدن تکلیف بازارهایی، چون ارز و طلا و تعادل و آرامش در این بازارها در کنار موضوعی به نام تداوم اجرای برجام، قطعا می‌تواند آرامش را دوباره به بازار سهام بازگرداند.

طحانی در پایان گفت: اقدام بانک مرکزی در تثبیت نرخ ارز می‌تواند خبر خوبی برای سرمایه‌گذاران در تمامی بازار‌ها به ویژه بازار سهام باشد، البته به شرطی که این تعادل تداوم داشته باشد و شاهد ادامه تک نرخی بودن ارز باشیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.