سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی پایگاهی فوق پیشرفته در مدار کره ماه + تصاویر

نیاز به پایگاهی نزدیک به سیاره مریخ سبب شد تا دانشمندان به فکر ساخت رقیبی تازه برای ایستگاه فضایی بین المللی بیفتند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارشناسان ناسا اعلام کرده اند در نظر دارند ایستگاه فضایی جدیدی تا سال ۲۰۲۵ در مدار کره ماه بسازند تا محل اقامتی برای فضانوردان راهی سفر به سیاره مریخ و سایر سفر‌های فضایی باشد.


این ایستگاه فضایی در یکی از مدار‌های کره ماه آغاز به کار خواهد کرد؛ مقام‌های ناسا هدف از ساخت آن را امکان مطالعه عمیق فضا و امکان دسترسی سریع‌تر فضانوردان به مقصد‌های پروازی اعلام کرده اند.

ماموریت فضانوردان به این پایگاه قمری به وسیله فضاپیمای اوریون (Orion) ساخت شرکت لاکهید مارتین انجام می‌شود که می‌تواند ۴ فضانورد را در هر سفر حمل و نقل کند.


مدت زمان اقامت فضانوردان در این ایستگاه فضایی قمری حدود سی روز است و سپس به زمین باز می‌گردند؛ این ایستگاه فضایی نیز مانند ایستگاه فضایی بین المللی قابل استفاده برای فضانوردان با ملیت‌های گوناگون خواهد بود.

از دیگر مزایای این ایستگاه فضایی قابلیت استفاده از آن در مواقع ضروری است و می‌تواند سبب جلوگیری از بروز سانحه و بیماری در فضانوردان یا نقص در تجهیزات شود؛ در ساخت آن از پیشرفته‌ترین فناوری‌ها قرار است استفاده شود و کشور روسیه نیز اعلام کرده است در نظر دارد در این طرح مشارکت کند.


از فناوری مشابه موشک غول پیکر (sls) قرار است در ساخت هسته مرکزی ایستگاه استفاده شود و منبع تامین انرژی آن نیز از انرژی خورشیدی (SEP) خواهد بود.

افزون بر طرح‌های پژوهشی دانشمندان اعلام کرده اند درنظر دارند ازاین پایگاه برای طرح‌های تجاری و گردشگری نیز استفاده کنند و توریست‌های فضایی را به آنجا ارسال کنند.

ساخت این پایگاه برای مطالعه بیشتر درباره منظومه شمسی است و اکنون مقام‌های ناسا و آژانس فضایی اتحادیه اروپا درحال تامین منابع مالی مورد نیاز و تخصیص بودجه هستند.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

ساخت پایگاه قمری فوق پیشرفته برای تحقیق درباره منظومه شمسی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.