سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاخ سفید: ترامپ قصد ندارد رابرت مولر و راد روزنستاین را اخراج کند

مدیر اجرایی کاخ سفید اعلام کرد دونالد ترامپ قصد ندارد مسئول تحقیقات درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا و ناظر این پرونده را اخراج کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت بوستون گلوب، «مارک شورت»، مدیر اجرایی کاخ سفید روز گذشته (یکشنبه) در مصاحبه با شبکه «ان بی سی» اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قصد ندارد «رابرت مولر»، مسئول تحقیقات درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا و همچنین «راد روزنستاین»، معاون دادستان کل این کشور را – که مسئولیت نظارت بر این تحقیقات را بر عهده دارد-- از سمت هایشان اخراج کند.

وی در ادامه افزود با وجود تشدید تنش‌ها میان ترامپ و مولر به دلیل تحقیقات مربوط به احتمال وجود ارتباط میان کمپین انتخاباتی ترامپ و مقامات روس، دلیلی وجود ندارد که رئیس جمهور آمریکا آنها را اخراج کند.

این مقام کاخ سفید همچنین خاطرنشان کرد: به نظر می رسد همه یک ساعت شنی گذاشته اند و منتظرند که ببینند دونالد ترامپ چه زمانی روزنستاین و مولر را اخراج می کند. تا آنجایی که من می دانم، رئیس جمهور آمریکا قصد ندارد این افراد را اخراج کند.

دونالد ترامپ تاکنون چندین بار از رابرت مولر انتقاد کرده است. وی حتی پس از حمله هفته گذشته کارکنان اف بی آی به دفتر «مایکل کوهن»، وکیل شخصی اش تهدید کرده بود که مولر را اخراج خواهد کرد. این درحالی است که پس از انتشار اخباری درباره احتمال اخراج مولر، گروه های مختلف آمریکایی پیشتر اعلام کردند که در صورتی که ترامپ رابرت مولر را اخراج کند و یا روزنستاین که بر این تحقیقات نظارت دارد را برکنار کند، تظاهرات بسیار گسترده ای در سراسر آمریکا برگزار خواهند کرد.

دونالد ترامپ حتی روز گذشته هم به انتقاد از مولر پرداخت و در حساب توییتر خود نوشت که افشای اطلاعات دسته بندی شده به طور غیرقانونی توسط جیمز کومی، رئیس سابق اف بی آی برای پیشبرد تحقیقات ویژه مربوط به پرونده مداخله روسیه در انتخابات آمریکا نشان می دهد که تحقیقات مربوط به این پرونده بر مبنای یک اقدام غیرقانونی شکل گرفته است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.