سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شادلو در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سرما، میوه‌های سردرختی نوبرانه را از بین برد

یک مقام مسئول گفت: با توجه به گرم شدن هوا، میوه های سردرختی 15 روز زودتر از موعد اتفاق افتاد اما به یکباره سرمازدگی اخیر منجر به آسیب رساندن به درختان جوان شد.

مجتبی شادلو، نایب رئیس اتحادیه باغداران استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آسیب دیدگی برخی درختان بارور ناشی از سرمای بی سابقه اخیر در فصل بهار اظهار کرد: سرمای منفی 5 تا 14 درجه سانتی گراد در فیروزکوه، دماوند و شهرستان های اطراف در چند شب متوالی منجر به آسیب دیدگی برخی درختان بارور و میوه های نوبرانه بهار شد.

وی افزود: با توجه به گرم شدن هوا در عید امسال، رشد میوه های سردرختی 15 روز زودتر از موعد اتفاق افتاد که به یکباره سرمازدگی اخیر منجر به آسیب رساندن به درختان جوان شد. پس از بازدیدهای کارشناسی و گرم شدن هوا تا پایان اردیبهشت می‌توان نسبت به آنچه که برای بازار اتفاق افتاده است، قضاوت کرد.

شادلو ادامه داد: سال گذشته در تمامی فصول تولید بیش از مصرف داخل بود که به سبب فراوانی محصول، قیمت به ضرر تولیدکننده تمام شد درحالیکه امسال سرمای زود رس، خساراتی را وارد خواهد کرد.

نایب رئیس اتحادیه باغداران با اشاره به اینکه سرمای اخیر خساراتی به میوه های سردرختی وارد کرد، گفت: اگرچه امسال وضعیت اسفناک و نگران کننده ای در زمینه میوه های سردرختی آلبالو، گیلاس، زردآلو و سیب داریم اما با قطعیت تمام نمی توان نسبت به میزان خسارت وارده قضاوت کرد.

انتهای پیام/

میزان خسارت نهایی ناشی از سرمای اخیر در آینده اعلام می شود

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.