سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هزار و 79 کشته و زخمی در مازندران بر اثر حوادث ناشی از کار

۹۹۸ نفر در مازندران پارسال بر اثر حوادث ناشی از کار مصدوم و 81 نفر جان خود را از دست دادند.

علی عباسی مدیر کل پزشکی قانونی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه این میزان فوتی نسبت به مدت مشابه سال قبل آن ۸ درصد کاهش داشته است، گفت: بر اساس آمار‌های مراکز پزشکی قانونی مازندران در این مدت به ترتیب شهرستان بابل با ۱۶، ساری و قائم شهر هر کدام با ۸ فوتی بیشترین و شهرستان‌های نکا و رامسر هر کدام با یک مورد فوتی کمترین موارد مرگ ناشی از حوادث کار را داشتند.

وی افزود: عمده دلایل مرگ افراد در سال‌های اخیر (حوادث کار) مربوط به سقوط از بلندی و پس از آن برق گرفتگی بوده است.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: بر اساس این گزارش پارسال ۳۷ مورد مرگ‌ها مربوط به سقوط از بلندی، ۲۱ مورد برق گرفتگی، ۱۸ مورد اصابت جسم سخت و ۵ مورد نیز مربوط به سایر است.

عباسی با اشاره به اینکه بر اساس آمار به ترتیب مرداد با ۱۲، خرداد با ۱۱ فوتی بیشترین و اسفند با یک فوتی کمترین میزان گزارش حادثه را به خود اختصاص داده است، افزود: سنین ۳۱ تا ۴۰ سال با ۲۵ مورد بیشترین فوتی و سنین کمتر از ۲۰ سال با ۴ مورد کمترین فوتی به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه از ۸۱ فوتی، ۶۶ نفر متاهل بودند، گفت: ۷۳ نفر فوت شدگان ناشی از حوادث کار ایرانی و بقیه دارای ملیت غیر ایرانی (افغان) هستند.

عباسی گفت: بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی مازندران ۹۹۸ مصدوم ناشی از حوادث کار (۹۴۶ نفر مرد و بقیه زن) به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل آن، ۶ درصد افزایش داشته است.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار مربوط به بخش ساختمان است افزود: ارزش نهادن به جان انسان‌ها، داشتن برنامه ایمنی در کار، رعایت استاندارد‌ها و قوانین مربوطه، آموزش و ایجاد نظام اطلاع رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده را از مهمترین راهکار‌ها برای کاهش حوادث ناشی از کار دانست.
انتهای پیام/آ

مرگ ۸۱ مازندرانی در حوادث کار

برچسب ها: اورژانس ، آتش نشانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.