سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار مدیرعامل ایرباس دیفنس به آلمان درباره خرید اف-۳۵ از آمریکا

مدیر عامل شرکت ایرباس دیفنس به آلمان هشدار داد به منظور حفظ استقلال نظامی اروپا، از آمریکا جنگنده‌های اف-۳۵ خریداری نکند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از راشا تودی، مدیر عامل شرکت ایرباس دیفنس از اروپا درخواست کرد استقلال نظامی خود را حفظ کند و به آلمان هشدار داد جنگنده‌های اف-35 را از آمریکا سفارش ندهد. زیرا به گفته وی، این مسئله تلاش‌های فرانسه و آلمان برای تولید جنگنده نسل پنجم را تضعیف خواهد کرد.

درک هوک، مدیر عامل شرکت ایرباس دینفس اند اسپیس در گروه ایرباس، در مصاحبه‌ای با روزنامه «ولت ام سونتاگ» گفت: «اگر آلمان جنگنده‌های اف-35 را دریافت کند، تمام همکاری‌ها با فرانسه برای ساخت هواپیماهای نظامی  از بین خواهد رفت.»

وی با اشاره به پروژه مشترک آلمان و فرانسه برای تولید یک جنگنده نسل پنجم، افزود: «اروپا باید قدرت خود را واضح‌تر نشان دهد و اعلام کند ما باید در بخش دفاعی و فضایی، مستقل عمل کنیم.»

فرانسه و آلمان در ماه ژوئیه سال گذشته میلادی از برنامه خود برای تولید یک جنگنده اروپایی رونمایی کردند. در حالی که همچنان درباره این هواپیما و ویژگی‌های آن اطلاعات زیادی منتشر نشده است، گفته می‌شود این هواپیما قرار است جایگزین جنگنده‌های رافال و یوروفایتر تایفون نسل چهارم شود که در بازارهای بین المللی به رقابت با جنگنده‌های مشابه می‌پردازند.

اظهارات این مدیر عامل در حالی است که بحث‌هایی درباره خرید جنگنده‌های اف-35 شرکت لاکهید مارتین آمریکا در آلمان مطرح شده است. آلمان در حال بررسی گزینه‌های احتمالی برای جایگزین کردن جنگنده‌های پاناویا ترنادو است که در زمان جنگ سرد طراحی شده اند. با این حال، این امر برای مقامات آلمان دشواری هایی را به همراه داشته است.

برخی از فرماندهان ارتش آلمان حامی خرید جنگنده‌های اف-35 هستند و برخی از مقامات دولتی این کشور، خواستار خرید نسخه به روز شده جنگنده اروپایی یوروفایتر تایفون هستند. با اینکه تاکنون هیچ گزینه‌ای به طور رسمی انتخاب نشده است، گفته می‌شود قرارداد برای نوسازی ناوگان هوایی جنگی آلمان تا سال 2030 کامل خواهد شد.

پروژه اف-35 که گران‌بهاترین برنامه دفاعی در جهان محسوب می‌شود، به دلیل محدودیت‌های خود، مانند مشکلات ایمنی، اختلال در سامانه الکترونیکی، نرم‌افزاری و غیره، انگشت‌نما شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.