سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش چهار درصدی میزان بارندگی در کردستان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان از افزایش چهار درصدی میزان بارندگی در سال‌جاری نسبت به سال گذشته خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛اقبال شاه‌نظری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان  پیش از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو استان کردستان اظهار کرد: امسال میزان بارندگی در کردستان به 350 میلی‌متر رسید که نسبت به سال قبل 4 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در اردیبهشت ماه امسال میزان بارندگی به حد نرمال برسد، افزود: امسال میزان بارندگی نسبت به سال گذشته به لحاظ درازمدت کاهش داشته است و این مراقبت و صیانت بیشتر از منابع آبی را می‌طلبد.

شاه نظری مبنای کار وزارت نیرو در دوره جدید را سازگاری با کم‌آبی و نه مقابله با آن برشمرد و بیان کرد: کشور در شرایط خشکسالی قرار دارد و چاره‌ای جز تغییر رویه مصرف آب و استفاده بهینه از منابع موجود همراه با سازگاری با این اقلیم وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان عنوان کرد: در حال حاضر پدیده خشکسالی در کشور اتفاق افتاده و این روند ادامه دارد و با توجه به تغییر اقلیم احتمال هرگونه اتفاق در میزان ذخیره سدها امکانپذیر است.

شاه‌نظری با تاکید بر استفاده بهینه و مطلوب از ذخایر سدهای استان افزود: باید تا سپری شدن دوران خشکسالی این مهم مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه بیشترین میزان مصرف آب در بخش کشاورزی و شرب است باید میزان صرفه‌جویی در این بخش‌ها را مورد توجه قرار داد و این مهم نیازمند اطلاع‌رسانی، آگاه‌بخشی و فرهنگ‌سازی توسط رسانه‌های دیداری، شنیداری و مکتوب است که باید مسوولان امر را همراهی کنند.

محمدحسین محمدی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان هم در این جلسه با بیان اینکه 41 درصد از منابع آب شهری استان از طریق منابع زیرزمینی و 59 درصد نیز از طریق منابع سطحی تامین می‌شود، اضافه کرد: اهمیت صرفه‌جویی در بخش کشاورزی به مراتب بیشتر از بخش شرب است.

وی خاطرنشان کرد: همه ما باید در راستای صرفه‌جویی در مصرف آب رسالت خود را به خوبی انجام دهیم اما صرفه‌جویی آب در بخش کشاورزی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد چرا که  مصرف در این بخش بسیار بیشتر از بخش شرب است.

انتهای پیام/ د م

ضرورت صرفه‌جویی آب در بخش کشاورزی

برچسب ها: آب ، کشاورزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.