سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوشرودی در نطق میان‌ دستور:

مجلس باید دستورالعمل ویژه‌ای برای حل چالش‌های اقتصادی داشته باشد

نماینده بابل گفت: مجلس باید دستورالعمل ویژه برای حل یا کاهش چالش مشکلات اقتصادی به ویژه بحران بیکاری، فساد اداری و ... داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی نجفی خوشرودی نماینده بابل در جلسه علنی امروز یکشنبه (2 اردیبهشت) در نطق میان دستور خود، اظهار کرد: یکی از مهمترین دلایل و فلسفه برگزاری انتخابات در هر چهار سال این است که متناسب با مسائل و مشکلات روز مردم نماینده‌هایی انتخاب شوند که بر وضع قانون و نظارت بر اجرای آن دقت بالایی داشته باشند.

نماینده بابل با بیان اینکه شرایط فعالیت کنونی مجلس کمتر منعکس‌کنند نیازها و مسائل اصلی مردم است، افزود: جمهوری اسلامی ایران امروز با چهار چالش مشکلات اقتصادی به ویژه بحران بیکاری، فساد اداری و مالی، آسیب‌های اجتماعی و محیط زیستی روبه‌رو است؛ بنابراین مجلس باید دستورالعمل ویژه برای حل یا کاهش این چالش‌ها داشته باشد و با همکاری سایر قوا برای حل این چالش‌ها تلاش کند.

وی تصریح کرد: این موضوع در حالی مطرح می‌شود که با مرور دستور کار جلسات مجلس متوجه می‌شویم چنین اولویتی وجود ندارد، از مهمترین مسائل مجلس به خصوص نمایندگان تداخل مسئولیت با قوه مجریه است.

خوشرودی با بیان اینکه در پیدایش این وضعیت هم نمایندگان و هم دولتی‌ها مقصر هستند، گفت: نگاه فرصت طلبانه نسبت به ورود در حوزه‌های اجرایی با هدف حفظ سبد رای و همچنین رویکرد مبادله‌ای وزارتخانه‌ها با نمایندگان با هدف حفظ رای اعتماد وزیر مربوطه از مهمترین دلایل وضعیت امروز است.

وی درباره روابط خارجی و توسعه‌ای ایران گفت: این روابط باید در خدمت توسعه‌ ایران باشد، با توجه به چالش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی جریان‌های سیاسی داخل کشور باید برای رسیدن به این هدف مهم کمک کنند؛ مانند کاری که ایران در مقابل رجزخوانی برخی مقامات آمریکایی مبنی بر خروج از برجام انجام داد.

خوشرودی افزود: باید صدا و سیاستی واحد داشته باشیم و بدیهی است حمایت از وزارت امور خارجه به عنوان سکان‌دار اصلی سیاست خارجی به تحقق این هدف کمک خواهد کرد.

نماینده بابل درباره نامگذاری سال به نام سال "حمایت از کالای ایرانی" گفت: اقتصاد ایران حال و روز خوبی ندارد و نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری تدبیری هوشمندانه برای کمک به کاهش برخی مشکلات اقتصاد کشور است.

وی ادامه داد: حمایت از تولید و مصرف کالای ایران به صورت هم‌زمان مستلزم مبارزه جدی با قاچاق کالا، فساد و رانت، تمهید شفافیت و رقابت‌پذیری و پیوند معقولانه با اقتصاد جهانی است.

خوشرودی خاطر نشان کرد: از منظر اقتصادی افزایش وحدت ملی باعث افزایش ضریب امنیت ملی می‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.